فشار بر بازداشت شدگان اعتراضات اشنویه برای اعترافات اجباری!

نیروهای امنیتی بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر اشنویه را که در زندان مرکزی ارومیه تحت بازداشت هستند، جهت اعترافات اجباری مقابل دوربین تحت فشار قرار داده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی روز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱، وزارت اطلاعات بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر شهر اشنویه از جمله هیمن شاهی را احضار و تحت فشار قرار داد که اعتراف اجباری کرده و در مقابل دوربین مصاحبه و درخواست بخشش و ندامت کنند. ماموران اطلاعات به بازداشت‌شدگان گفته‌اند: «اگر مصاحبه کنید، برایتان تخفیف مجازات می‌گیریم». در مقابل نیز، بازداشت‌شدگان از این امر سرباز زده و قبول نکرده‌اند که در این بازی‌ها و سناریوی سوخته شرکت کنند.

هیمن شاهی (کاروان شاهی)، فرزاد و فرهاد طه‌زاده، شهرام معروف‌مولا از جمله دستگیرشدگان اعتراضات مردمی شهر اشنویه هستند که هم‌اکنون در زندان ارومیه با اتهامات سنگینی نظیر محاربه بلاتکلیف هستند.

هیمن شاهی جوان ۲۳ ساله در مهرماه ۱۴۰۱، در شهر اشنویه بازداشت شد. در خصوص پرونده او تاکنون دو بار دادگاه تشکیل شده است. اتهامات مطرح شده بر علیه وی در دادگاه انقلاب ارومیه، «اجتماع وتبانی، اقدام بر علیه امنیت داخلی، محاربه، افساد فی‌الارض، اخلال در نظم عمومی کشور، مشارکت در تحریق و تخریب عمدی اموال دولت بانک سپه و رفاه و تمرد نسبت به مامورین حین انجام وظیفه» بوده است. به وی اجازه برخورداری از وکیل داده نشده است. به خانواده او به طور شفاهی گفته شده بود که روز اول دی ماه ۱۴۰۱، حکم قطعی صادر خواهد شد.
هیمن شاهی ۲۳ ساله، متاهل و دارای یک فرزند سه ماهه است. او چندی پیش پدرش را از دست داده و سرپرست خانواده است. او بار سنگین خانواده را پس از مرگ پدر به عهده گرفت. در تابستان با کارگری و در پاییز با شاگردی نانوایی مخارج خانواده را تامین می‌کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید