دادگاه انقلاب؛ محمدسعید اسکندری و محمد عرب، به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شدند

محمدسعید اسکندری و محمد عرب

دادگاه انقلاب شهرکرد با صدور دادنامه‌ای محمدسعید اسکندری را به حبس و جزای نقدی محکوم کرد. همچنین محمد عرب، فعال دانشجویی، توسط دادگاه انقلاب بابل به تحمل حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای گذشته، محمدمسعود اسکندری، دانشجوی مقطع دکترا در رشته بیوتکنولوژی میکروبی از دانشگاه شهرکرد، توسط دادگاه انقلاب این شهرستان در مجموع به تحمل یک سال شش ماه حبس تعزیری، دو سال حبس تعلیقی و پرداخت مبلغی بعنوان جزای نقدی محکوم شد.

براساس این گزارش، اتهام‌های مندرج در دادنامه صادره بر علیه محمدمسعود اسکندری(توهین به مقدسات اسلامی)، (توهین به رهبری)، (توهین به روح الله خمینی) و (تبلیغ علیه نظام) عنوان شده است.

لازم به اشاره است، محمدمسعود اسکندری، در تاریخ ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱، در ارتباط با خبر ربوده شدن پرفسور داریوش فرهود – پدر علم ژنتیک ایران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شد.

در خبری دیگر، طی روزهای اخیر، محمد عرب، دبیر انجمن فرهنگ و تمدن دانشگاه نوشیروانی بابل و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه نوشیروانی بابل، توسط دادگاه انقلاب در مجموع به تحمل ۷ سال و ۲ ماه حبس تعزیری، ۲ سال منع خروج از کشور و ۲ سال منع عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته جات سیاسی اجتماعی محکوم شد.

براساس این گزارش، محمد عرب از بابت اتهام (تشکیل گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور) به تحمل ۶ سال و ۶ ماه حبس تعزیری، به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به ۲ سال منع خروج از کشور، دو سال منع عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته جات سیاسی اجتماعی محکوم شد.

لازم به ذکر است، محمد عرب، اواخر شهریور ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام آزاد شد.

این فعال دانشجویی برای دومین مرحله در تاریخ در تاریخ ۹ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان بابل از توابع استان مازندران، پس از احضار به اداره اطلاعات سپاه در این شهرستان بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه آن ارگان امنیتی و طی مراحل بازجوئی اویل آذر ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شد. / به نقل از شورای صنفی دانشگاههای کشور،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید