دادگاه کیفری یاسوج؛ کوروش جلیل، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد

کوروش جلیل

دادگاه کیفری شهر یاسوج با صدور دادنامه‌ای کوروش جلیل، را به حبس تعزیری محکوم کرد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه یک بهمن ماه ۱۴۰۱، کوروش جلیل، فعال مدنی، ساکن یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو یاسوج به ریاست سید هدایت الله افشین، به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو یاسوج که بصورت غیابی صادر و به کورش جلیل ابلاغ شده این فعال مدنی از بابت اتهام (نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی) به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”در حالی این حکم بصورت غیابی برای کوروش جلیل صادر شده که وی در شهریور ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و گوشی تلفن‌ همراه و شماره تلفنی که مربوط به سامانه ثنا برای اطلاع وی از ابلاغیه بود نیز توسط ماموران توقیف شده بود و او هم هیچگونه دسترسی به شماره تلفن ثبت شده خود در سیستم ابلاغ الکترونیک ثنا نداشت و ابلاغیه ای که برای حضور وی در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ در جلسه دادرسی در سیستم ثنا ثبت شده بود و تا به امروز هم موفق به دریافت تلفن همراه توقیف شده خود نشده به دست به دست این فعال مدنی نرسیده بود و در پی عدم حضور وی در جلسه دادرسی این حکم برای کوروش جلیل صادر شد.”

لازم به اشاره است، کوروش جلیل، در حالی چند هفته از بازداشت خود را پس از تفهیم با تودیع وثیقه آزاد شده بود به اداره اطلاعات یاسوج احضار و مجددا بازداشت شد و پس از انتقال به بازداشتگاه آن ارگان امنیتی و طی مراحل بازجویی و بازپرسی سپس ۸ روز بعد با تودیع کفالتی به مبلغ ۶۰ میلیون تومان آزاد شد.

کوروش جلیل، در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، در جریان برگزاری اعترضات مردمی در شهر یاسوج توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی نراحل بازجویی و بازپرسی در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه از زندان یاسوج آزاد شده بود.

این فعال مدنی، طی سالهای اخیر، به دفعات در پی فعالیتهای مسالمت آمیز خود از سوی ارگانهای امنیتی شهر یاسوج با پرونده سازی و یا بازداشت مواجه شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید