آزادی سه شهروند بازداشتی در راستای اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه

فهیمه سلطانی، حسین نصیری، وجیهه پری زنگنه و امیرمهدی خادم

سه شهروند بازداشتی به نام‌های فهیمه سلطانی، حسین نصیری، وجیهه پری زنگنه و امیرمهدی خادم، در راستای اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه به پرونده قضایی آنها آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱، امیرمهدی خادم، ساکن استان اصفهان و از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری، از زندان دستگرد (مرکزی) اصفهان، آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی امیرمهدی خادم، پس از اعمال بخشنامه اخیر قوه قضاییه مبنی بر (عفو بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱)، پس از مختومه شدن پرونده وی و صدور قرار منع تعقیب برای او صورت گرفته است.

لازم به اشاره است، امیرمهدی خادم، پس از بازداشت در جریان اعتراضات سراسری و طی مراحل بازجویی و بازپرسی و تفهیم اتهام با سپردن وثیقه آزاد شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی، امیرمهدی خادم، توسط شعبه دادگاه انقلاب استان اصفهان به تحمل ۵ سال حبس تعزیری لازم به اجرا از بابت اتهام (اجتماع و تبانی) محکوم شده بود که پس لز قطعی شدن این حکم، در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱، جهت تحمل حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شده بود.

افزون بر این، طی روزهای اخیر، حسین نصیری، اهل استان اصفهان، متولد ۱۳۶۵ و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، در راستای آزاد سازی بازداشت شدگان اعتراضات اخیر به مناسبت ۲۲ بهمن، آزاد شد.

براساس این گزارش، از جزئیات آزادی حسین‌نصیری، اطلاعی در دسترس نیست اما وی پس از اعمال بخشنامه(عفو بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱) به پرونده قضایی اش با صدور منع تعقیب و سپردن تعهد مبنی بر عدم تکرار جرم‌ آزاد شده است.

از سوی دیگر، روز جمعه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱، وجیهه پری زنگنه، گرافیست و از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات اخیر در استان اصفهان، با توجه به اعمال بخشنامه قوه قضایبه به پرونده وی و صدور قرار منع تعقیب آزاد شد.

لازم به اشاره است، وجیهه پری زنگنه در تاریخ ۹ مهر ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات مردمی در اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس لز طی مراحل بازجویی و بازپرسی سپس در مرحله دادرسی توسط دادگاه انقلاب اصفهان محاکمه و به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم و این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان عینا تائید شده بود.

کانال تلگرامی دانشجویان متحد هم‌ در خبری اعلام کرد؛ روز جمعه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱، فهیمه سلطانی، ساکن اصفهان و دانشجوی رشته حقوق و جزا در دانشگاه اصفهان و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آزاد شد‌.
براساس این گزارش، اطلاع دقیقی از چگونگی آزادی فهیمه سلطانی در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد آزادی وی در راستای اعمال بخشنامه (عفو بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری) پس از مختومه شدن و صدور منع تعقیب برای وی صورت گرفته باشد.

لازم به اشاره است، فهیمه سلطانی، در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای لباس شخصی، در جریان برگزاری اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، در خیابان چهارباغ اصفهان بازداشت شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید