اعدام دست کم دو زندانی بلوچ به اتهام «مواد مخدر» در زندان مرکزی زاهدان

زندان مرکزی زاهدان

حکم اعدام هادی اربابی گرگیج  و محمد اسحاق گرگیج، که پیش‌تر به اتهام مواد مخدر، محکوم و به سلول انفرادی منتقل شده بودند در زندان مرکزی زاهدان به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز هشت اسفند ماه ۱۴۰۱، حکم اعدام دستکم دو زندانی بلوچ از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر که پیشتر به اعدام محکوم شده بودند  در زندان مرکزی زاهدان به اجرا در آمد.

هویت این دو زندانی «هادی اربابی (گرگیج)، فرزند احمد و «محمد اسحاق گرگیج» فرزند خدارحم، هر دو نفر اهل زاهدان عنوان شده است.

به گفته منابع حال وش:« هادی و احمد در سال ٩٧ به همراه چند تن از نیروهای نظامی و بسیجی از جمله فرمانده سپاه امنیت عشایری با اتهامات مرتبط با مواد مخدر بازداشت شده بودند که همه نظامیان با توجه به روابطی که داشتند توسط دستگاه قضایی تبرئه شده و دوباره به سر کار خود برگشتند ولی این دو شهروند بلوچ که دو ماه زودتر از بقیه بازداشت شده بودند، به اعدام محکوم شدند که امروز حکم اعدام آنان اجرا شد.

، خانواده‌های این دو زندانی روز یکشنبه ٧ اسفند توانسته‌ بودند آخرین ملاقات و دیدار قبل اعدام را با خانواده های خود در زندان زاهدان انجام دهند./ به نقل از حال وش،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید