نا تمام ماندن انتقال پیمان عارفی به زندان مسجد سلیمان وبازگشت مجدد وی به زندان اوین به علت بیماری

«پیمان(امیر رضا) عارفی» که از سوی مسوولین روز گذشته یکشنبه ۵ مهر ماه از سالن ۱۲ بند ۷ زندان اوین جهت اعزام به زندان مسجد سلیمان فراخوانده شد، به علت بیماری شدید گوارشی و حال وخیم وی در نیمه راه به تهران بازگردانده و تحت نظر پزشک زندان اوین قرار گرفته است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی پیش تر در ٢ خرداد ماه ١٣٩۴ از زندان مسجد سلیمان به بند ۸ زندان اوین و سپس به بند ۷ این زندان منتقل شده بود.
«ناهید رحمانی» و «زیبا صادق‌زاده» مادر و همسر پیمان (امیر رضا) عارفی، پیش تر در۲۶ آذر ماه ۱۳۹۲ در راه بازگشت از ملاقات با وی بر اثر یک سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند.
این زندانی سیاسی با تودیع یک چک ۱ میلیارد تومانی جهت شرکت در مراسم خاکسپاری مادر و همسرش در روز شنبه ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۲ از زندان مسجد سلیمان به مدت ۷ روز به مرخصی اعزام شد.
وی پس از گذشت ۷ روز و شرکت در مراسم خاکسپاری در۷ دی ماه ۱۳۹۲ خود را به زندان مسجد سلیمان معرفی کرد و ٢ خرداد ماه ١٣٩۴ از زندان مسجد سلیمان به بند ۸ زندان اوین و سپس به بند ۷ این زندان منتقل شد.
پیمان عارفی دراردیبهشت ماه ۱۳۸۸ بازداشت و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ، به هم راه دیگر متهمان پرونده دستگیرشدگان پس از انتخابات ۱۳۸۸، به عنوان یکی از معترضان انتخاباتی که در صدد انجام اقدامات مسلحانه علیه حکومت بوده، مورد محاکمه قرار گرفت .
قاضی صلواتی طی «۱۱ بند» از جمله «تلاش برای انفجار بمب در چند نقطه تهران و طراحی بمب‌های قوی جهت منفجر کردن شعبه‌های اخذ رای» و هواداری از «انجمن پادشاهی» او را ابتدا به اعدام محکوم و حکم صادره درشعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال حبس تعزیری همراه با تبعید کاهش یاقت.
تبعید این زندانی سیاسی پس از حکم صادره به زندان مسجد سلیمان بوده است.
«آرش رحمانی پور» پسر دایی این زندانی سیاسی نیز پیش تردر ۸ بهمن ماه ۱۳۸۸ به اتهام عضویت در ا«نجمن پادشاهی ایران» اعدام شد.
همسر این زندانی سیاسی جانباخته «زیبا صادق‌زاده» که خود به همراه پیمان عارفی بازداشت شده بود نیز مدتی در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشته است، پیمان عارفی پیش‌تر در نامه‌ای از زندان اعلام داشت برای رهایی همسرش بر علیه خود اعتراف کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید