برگزاری جلسه واخواهی به پرونده قضایی کوروش جلیل، در دادگاه انقلاب یاسوج

کوروش جلیل

جلسه واخواهی رسیدگی به پرونده قضایی کوروش جلیل، در دادگاه انقلاب یاسوج برگزار شد. او پیش‌تر به اتهام ‌نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، به یک سال حبس تعزیری بصورت غیابی محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱، کوروش جلیل، فعال مدنی، ساکن یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، توسط شعبه ۱۰۱ دادکاه کیفری دو آن شهر به ریاست سید هدایت الله افشین، در جلسه واخواهی خود محاکمه شد. این فعال مدنی، چندی پیش در همین پرونده بصورت غیابی متحمل یک سال حبس تعزیری شده بود.

یک منبع مطلع در این‌باره به گزارشگر ما گفت:”در این جلسه دادرسی اتهامات آقای جلیل (‌نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی) عنوان و مبنی این اتهام در خصوص مطالبی بوده که این فعال مدنی در صفحات شخصی خود منتشر کرده بود.”

لازم به اشاره است، کوروش جلیل، در تاریخ ۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه ای کتبی از طرف مهدی ایزدی، بازپرس شعبه ۷ دادسرای انقلاب شهر یاسوج برای تفهیم اتهام از بابت بازداشت وی در تاریخ ۳۰ شهریور ماه سال جاری،احضار و مقرر شده بود تا ظرف مدت ۵ روز جهت ارائه آخرین دفاع پیش از تنظم‌ کیفرخواست و ارجاع پرونده به دادگاه به شعبه مذکور مراجعه کند.

این فعال مدنی اهل شهر یاسوج، در تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو یاسوج به ریاست سید هدایت الله افشین، از بابت اتهام (نشر اکاذیب در فضای مجازی) بصورت غیابی به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود و علت صدور این حکم بصورت غیابی عدم دسترسی کوروش جلیل به شماره تلفنی که برای سیستم ثنا ثبت کرده بود و علت دوم هم توقیف گوشی تلفن‌ همراه وی در بازداشت اخیر او توسط ماموران اداره اطلاعات یاسوج بود و پس از اعلام اعتراض با دریافت ابلاغیه ای کتبی برای تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ در جلسه واخواهی احضار شد.

کوروش جلیل، در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، در جریان برگزاری اعترضات سراسری در یاسوج بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد اما چند روز بعد در پی احضار مجدد به اداره اطلاعات یاسوج، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه آن ارگان امنیتی و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در نهایت هشت روز بعد با تودیع کفالتی به مبلغ ۶۰ میلیون تومان آزاد شد.

این فعال مدنی، طی سالهای اخیر، به دفعات در پی فعالیتهای مسالمت آمیز خود از سوی ارگانهای امنیتی شهر یاسوج با پرونده سازی و یا بازداشت مواجه شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید