اعدام دستکم سه زندانی به اتهام «مواد مخدر و قتل عمد» در زندان مرکزی ارومیه (دریا)

صالح قاسمی و منصور عبدی‌زاده

حکم دست‌کم سه زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» و یا «قتل عمد» به اعدام و یا قصاص نفس محکوم شده بودند، در زندان مرکزی ارومیه (دریا) به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ماه، حکم اعدام یک مرد در زندان مرکزی ارومیه به اجرا درآمد. این زندانی که هویتش جلال سرداری‌فر،‌ اهل نقده احراز شده، با اتهام‌های مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود.

همچنین روز جمعه ۱۹ اسفند ماه نیز حکم اعدام دو مرد دیگر در این زندان به اجرا درآمد. این دو زندانی که هویتشان صالح قاسمی و منصور عبدی‌زاده، هردو اهل سلماس احراز شده، به ترتییب با اتهام «قتل عمد» و اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به قصاص نفس و اعدام محکوم شده بودند.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «صالح قاسمی از حدود چهارسال پیش به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.»

اعدام این سه زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

طی شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۵۱ نفر از جمله ۶ زن و ۶۷ شهروند بلوچ در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند. این تعداد اعدام ثبت شده، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در شش ماه نخست سال گذشته میلادی، ۱۱۷ نفر اعدام شده بودند. بدین ترتیب، حکومت ایران در سال جاری میلادی بیش از دو برابر سال گذشته، شهروندان را اعدام کرده است./ به نقل از سازمان حقوق بشر ایران،

تصویر آگهی ترحیم منصور عبدی‌زاده:

تصویر آگهی ترحیم صالح قاسمی:

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید