اقدام به خودسوزی یک شهروند آذربایجانی در محوطه دادگستری شهرستان ملک کندی

یک شهروند آذربایجانی در خصوص عدم رسیدگی دادگستری این شهرستان به شکایتش اقدام به خودسوزی کرد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «سیروس نیکخو» فرزند «رستم» ۴۵ ساله از روستای لکرشهرستان «ملک کندی» با ریختن بنزین بر سر خود در محوطه حیاط دادگستری این شهرستان در روز دوشنبه ۶ مهرماه هفته جاری اقدام به خودسوزی کرد.
مراجعت های فراوان به دادگاه تعلل و عدم رسیدگی قاضی پرونده «بایزیدی» و دادستان «پیمان محمد پور» علت اعتراض و اقدام به خودسوزی این شهروند آذربایجانی قید شده است.
. یک منبع مطلع از وضعیت وی در گفتگویی با کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گغته ” «سیروس نیکخو» علت شکایتش در اعتراض به عدم توجه مسوولان ذی ربط و امتناع از جوابگویی به پروند مربوط به ربوده شدن دختر ۱۴ساله اش از سوی به نام بهزاد بوده است”
طبق آخرین خبرهای دریافتی به علت وخامت وضعیت جسمی، به بیمارستان سینای تبریز انتقال داده شده است و بنابه اظهارات نزدیکانش ۷۰ درصد سوختگی در بدنش عنوان شده است.
افزودنی است دادستان ملکان با احضار آشنایان «سیروس نیکخو» جهت اطلاع رسانی آنها را تهدید به بازداشت نموده است.
همچنین فعالان مدنی و شهروندان ملکانی با اطلاع رسانی در فضاهای مجازی واکنش خود را به عدم ثبات در دادگستری نشان داده و عنوان کرده اند در صورت فوت «سیروس نیکخو» و عدم جوابگویی مسوولان تجمعات اعتراضی مقابل دادگستری تدارک خواهند دید.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل