دادگاه تجدید نظراستان تهران، صدور حکم پنج سال حبس و مجازات‌های تکمیلی برای سپهر ضیایی

سپهر ضیایی

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظراستان تهران با صدور دادنامه‌ای حکم صادره بدوی علیه سپهر ضیایی، شهروند بهایی را عینا تائید کرد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،‌ طی روزهای اخیر، سپهر ضیائی، شهروند بهایی محبوس در اندرزگاه چهار زندان اوین، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر، به تحمل پنج سال حبس تعزیری، توقیف اموال و دو سال منع خروج از کشور محکوم شد. این شهروند بهایی از تاریخ دو مهر ماه سال جاری در بازداشت به سر می برد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران که به سپهر ضیائی در زندان اوین ابلاغ شده وی از بابت اتهام (عضویت در گروه و دسته‌ به قصد برهم زدن امنیت کشور) به تحمل پنج سال حبس تعزیری و بعنوان مجازاتهای تکمیل هم به دو سال منع خروج از کشور و همچنین توقیف وسائلی که هنگام بازداشت از وی ضبط شده به نفع دولت محکوم شد.

لازم به اشاره است، سپهر ضیائی، در تاریخ ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۱، پس از اعزام به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری محاکمه و در خواست وی برای تبدیل قرار بازداشت وی به وثیقه با مخالفت قاضی دادگاه مواجه شد و در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ایمان افشاری از بابت همین اتهام به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و بعنوان مجازاتهای تکمیل هم به ۲ سال منع خروج از کشور و همچنین توقیف وسائلی که هنگام بازداشت از وی ضبط شده به نفع دولت محکوم شده بود.

همچنین منبع مطلع از وضعیت جسمانی سپهر ضیائی در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران گفت:”با توجه به کیفیت نامطلوب درمان در زندان اوین و سکته ای که سپهر ضیائی از ناحیه گوش کرده نیازمند اعزام به مرکز درمانی تخصصی خارج از زندان است چون تا پیش از بازداشت تحت نظر پزشک متخصص بوده است.”

سپهر ضیائی،‌ در تاریخ ۲مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و پس از تفتیش منزل و توقیف برخی لوازم شخصی اش به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل و تحت بازجویی های فشرده قرار گرفت و پس از انتقال به شعبه بازپرسی در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران و تفهیم اتهام به اندرزگاه ۴ زندان اوین‌ منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید