صدور ۶ ماه حبس تعزیری برای جعفر رستمی راد

جعفر رستمی راد، فعال مدنی، از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری شهرستان آستارا به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
kampain.info
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس دادنامه ای که در ۸ مهر ماه ۱۳۹۴به این فعال مدنی ابلاغ شده است ، وی به اتهام تخریب اموال دولتی (تابلوی منصوب در گردنه حیران)به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
خبرگزاری گاماج (جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی) نیز طی گزارشی نوشته ” «جعفر رستمی راد»پیش تر در ساعت ۹ صبح ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ از سوی اداره اطلاعات مرزبانی شهرستان آستارا بازداشت و پس از بازجویی های ابتدایی به دادگاه انتقال و با معرفی کفیل از زندان مرکزی آستارا آزاد گردیده بودند.”
این خبر گزاری در ادامه نوشته” «جعفر رستمی راد» در بهمن سال ۹۳ در شعبه ۱۰۴ عمومی و جزایی تبریز به همراه ۱۸ نفر دیگر از بازداشت شدگان بازی تراکتورسازی و الجزیره را به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق «هیاهو و جنجال و انجام حرکات غیر متعارف در استادیوم ورزشی یادگار امام» به۳ ماه و یک روز حبس و۳۰ ضربه شلاق محکوم شده بود”.
حکم صادره از سوی دادگاه به مدت ۲ سال به حالت تعلیق درآمده بود.
نامبرده در تابستان ۱۳۹۳ به دلیل شرکت در مراسم سالیانه «ساوالان» به همراه چند نفر دیگر از فعالان آذربایجانی بازداشت و پس از چند روز با قرار وثیقه آزاد گردید.
«جعفر رستمی راد» ۲۷ ساله فارغ التحصیل رشته ریاضی از دانشگاه محقق اردبیلی ودانشجوی رشته مهندسی صنایع در دانشگاه پیام نور اردبیل است .
همچنین بسیاری از فعالین و جوانان آذربایجانی بخصوص فعالین ملی مدنی شهر اردبیل در واکنش به الحاق گردنه حیران به استان گیلان اعتراض خود را از راه های گوناگون نشان داده بودند از آن جمله میتوان به شعار دادن فعالین آذربایجانی در بازیهای خانگی شهرداری اردبیل مانند شعار “داغلار باشی دوماندی حیران آذربایجاندی” همچنین پاک کردن تابلوهای نصب شده در گردنه حیران که این گردنه را متعلق به استان گیلان میدانست.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل