بازداشت دو شهروند در کامیاران/ انتقال یک فعال کارگری از بازداشتگاه به زندان و آزادی یک تن با تودیع قرار وثیقه

فریدون مارابی، ریبوار مارابی، عثمان اسماعیلی و یاسر سالارزهی (مینگل)

ماموران امنیتی در شهرستان کامیاران، فریدون مارابی و ریبوار مارابی را بازداشت کردند. همچنین، عثمان اسماعیلی، فعال کارگری، با اتمام مراحل بازجویی به زندان شهرستان سقز منتقل شد. یاسر سالارزهی (مینگل)، با تودیع وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در ساعات پایانی سه شنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱، فریدون مارابی و ریبوار مارابی، اهل روستای ماراب از توابع شهرستان کامیاران در استان کردستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع ذکر شده که فریدون مارابی، پس از چند ساعت بازجویی آزاد شده اما فرزند وی ریبوار جهت تشکیل پرونده و بازجویی های بیشتر در بازداشت به سر می برد.

تا لحظه تنظیم این خبر، از علت دقیق بازداشت، نام ارگان بازداشت کننده و مصادیق حقوقی اتهام یا اتهاماتی که منجر به بازداشت  فریدون مارابی و فرزند وی ریبوار مارابی شده اطلاعی در دسترس نیست.

افزون براین،‌ امروز چهارشنبه ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱، عثمان اسماعیلی، فعال کارگری محبوس در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج مرکز استان کردستان، پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به زندان شهرستان سقز منتقل شد.

این فعال کارگری، پس از انتقال به بند قرنطینه زندان شهرستان سقز در تماسی کوتاه با خانواده خود صحبت کرد و خبر انتقالش را داد.

لازم به اشاره است، عثمان اسماعیلی، در تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱، در حالی که به همراه فرزندش به پیاده روی رفته بود هنگام بازگشت به منزل در خیابان (شهدا) در این شهرستان، توام با ارعاب و تهدید توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و پس از انتقال به اداره اطلاعات شهرستان سقز و چند ساعت بازجویی فرزند این فعال کارگری آزاد شد اما عثمان اسماعیلی جهت تشکیل پرونده به بازداشتگاه آن ارگان امنیتی در شهر سنندج مرکز استان کردستان، منتقل شده بود.

علیرغم انتقال عثمان اسماعیلی به زندان شهرستان سقز اما از مصادیق حقوقی اتهامات وی اطلاعی حاصل نشده است.

این فعال کارگری، پیشتر هم به دفعات از سوی ارگانهای امنیتی شهرستان سقز، بازداشت و یا احضار شده و با توجه به پرونده سازی های مستمر و تلاش ارگانهای امنیتی و انتظامی آن شهرستان در جهت سرکوب آزادی بیان و عقیده، به تحمل حبس تعزیری محکوم شده بود.

وبسیات حال وش هم در خبری اعلام کرد؛‌ روز سه شنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱، یاسر سالارزهی (مینگل)، متولد ۱۳۷۴، فرزند: عبدالستار، اهل زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان، پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی یاسر سالارزهی (مینگل)، پس از گذشت ۱۸ روز از تاریخ بازداشت و توام با تفهیم اتهام وی و با قرار وثیقه صورت گرفته اما از مصادیق حقوقی اتهامات یا اتهام تفهیم شده به وی اطلاعی در دسترس نیست.

لازم به اشاره است. یاسر سالارزهی (مینگل)، در تاریخ ۵ اسفند ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهر زاهدان بازداشت شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید