قرار منع تعقیب بهاره ایرانمنش، آزادی رامین منصوریار، از زندان مرکزی کرج (ندامتگاه) در راستای بخشنامه اخیر قوه قضائیه

رامین منصوریار و بهاره ایرانمنش

رامین منصوریار، از زندان مرکزی کرج (ندامتگاه) آزاد و برای پرونده بهاره ایرانمنش هم قرار منع تعقیب صادر شد. این افراد در راستای بخشنامه اخیر قوه قضائیه آزاد شده اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان از سیاسی و مدنی،‌ طی هفته های گذشته، رامین منصوریار کارگر راویزکار و جوشکار، ساکن استان البرز و محبوس در زندان مرکزی کرج (ندامتگاه)، در راستای بخشنامه اخیر قوه قضاییه، به صورت مشروط آزاد شد.

همچنین، بهاره ایرانمنش، همسر رامین منصوریار که پس از تفهیم اتهام، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، آزاد شده بود قرار منع تعقیب خود را دریافت کرد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”آزادی رامین منصوریار و همسر وی بهاره ایرانمنش، در راستای اجرای بخشنامه قوه قضائیه بطور مشروط صورت گرفته است.”

لازم به اشاره است، رامین منصوریار و بهاره ایرانمنش، ساعت ۶ صبح ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران اطلاعات سپاه استان البرز، به منزل آنها در این استان، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه آن ارگان امنیتی و تفهیم اتهام، در تاریخ ۹ آبان ماه ۱۴۰۱، رامین منصوریار به سالن ۱ زندان (ندامتگاه) مرکزی کرج و بهاره ایرانمنش هم به زندان کچویی کرج منتقل شد و در تاریخ ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱، بهاره ایرانمنش، با قید وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد تومان آزاد شد اما رامین منصوریار، پس از انتقال مجدد به بازداشتگاه اطلاعات سپاه استان البرز و بازجویی های فشرده به شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب آن شهر منتقل و تفهیم اتهام شد.

در دوران دادسرای در حالی که بهاره ایرانمنش، پیشتر با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد تومان آزاد شده بود به دستور قاضی دادگاه ۸۰۰ میلیون تومان دیگر به میزان وثیقه وی افزوده و پس از تودیع آن تا زمان ابلاغ حکم قطعی دادگاه آزاد شد.

در نهایت، هنگامی که رامین منصوریار و بهاره ایرانمنش، در انتظار ابلاغ احکام خود بودند پس از اجرایی شدن بخشنامه کاهش مجازات و آزادی زندانیان، پرونده این زوج مختومه و رامین منصوریار هم از زندان (ندامتگاه) مرکزی کرج آزاد و قرار منع تعقیب آنها صادر شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید