پایان ایام مرخصی سها مرتضایی، به زندان قرچک ورامین بازگشت

سها مرتضایی

سها مرتضایی، زندانی سیاسی، پس از اتمام دوران مرخصی به زندان قرچک ورامین بازگشت . او در حال سپری نمودن محکومیت تحمل سه سال و هشت ماه حبس تعزیری خود می‌باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱، سها مرتضایی، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی، پس از اتمام دوران مرخصی درمانی، با توجه به مخالفت دادستانی با تمدید آن، برای تحمل ادامه حبس به (زندان قرچک ورامین) بازگشت. این فعال دانشجوی از جمله دانشجویانی است که دارای رتبه ۱۰ در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ بوده و به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز خود به تحمل سه سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد.

براساس این گزارش، سها مرتضائی در حالی در آخرین ساعات سال ۱۴۰۱،‌ نتوانست در کنار خانواده خود باشد که دادستانی تهران با تمدید مرخصی وی حتی برای یک روز هم مخالفت کرد و این فعال دانشجویی با اعلام واحد نظارت بر زندانیان سیاسی امنیتی به (زندان قرچک ورامین) بازگشت.

لازم به اشاره است، سها مرتضائی، در تاریخ ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱، برای انجام مراحل درمانی، پس از تودیع قرار وثیقه به مرخصی اضطراری ۹ روزه اعزام شده بود.

این فعال دانشجویی، در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱، هنگامی که عازم محل کار خود بود در تهران، توسط ماموران نیروی انتظامی با حکم جلب بازداشت و برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود به زندان اوین منتقل و چندی بعد هم به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

سها مرتضایی، اواسط آبان ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام (اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور) به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از اعلام اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۳ سال و ۸ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸، پس از ارجاع پرونده سها مرتضائی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، جلسه دادرسی وی در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۹، به ریاست ابوالقاسم صلواتی برگزار و این فعال دانشجویی به همراه وکیل مدافع خود دفاعیاتشان را به دادگاه ارائه کرده بودند.

سها مرتضائی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر از بابت بازداشت وی در جریان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از فعالیت در احزاب و دسته‌جات سیاسی و صنفی و رسانه‌ای محکوم شد. این فعال دانشجوئی در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ماشالله احمدزاده از بابت اتهام (اجتماع و تبانی) به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود./ به نقل از شورای صنفی دانشجویان کشور،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید