وضعیت نگران کننده مهدی ساجدی فر در زندان اوین

مهدی ساجدی فر زندانی سیاسی_kampain.info
مهدی ساجدی فر
«مهدی ساجدی فر» زندانی محبوس در بند ۷ زندان اوین اوین از وضعیت وخیم بیماری “مری” و “گوارشی” رنج برده و مسوولین از انتقال این زندانی به مراکز درمانی خارج از زندان ممانعت می کنند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دانش آموخته رشته ژنتیک و بنیانگذار تشخیص هویت ژنتیکی در نیروی انتظامی از ۵ سال گذشته در زندان محبوس است و بیماری “مری” و “گوارشی” وی نیز از سال ۱۳۹۲ تشدید شده است.
هم‌بندیان این زندانی گفته اند، وی پیش تر به دلیل ارتباط‌های علمی و دانشگاهی به ۱۰ سال حبس تعزیزی محکوم شده است.
گفته شده «مهدی ساجدی‌فر» به دلیل “عدم راه‌اندازی دستگاه‌های دوگانه بیولوژیکی برای استفاده نظامی”، “اطلاع‌رسانی” و همچنین “ارتباط‌های علمی و دانشگاهی” که از آن با عنوان اتهامی “ارتباط با دول متخاصم” یاد شده دستگیر شده است.
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی در گفتگویی با «کمپبن دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته ” بیماری “مری” و ” گوارشی” « مهدی ساجدی فر» به حدی است که‌ گاه احساس خفگی آنقدر شدید می‌شود که چهره وی را سیاه و کبود کرده و قدرت نفس کشیدن عادی را از وی سلب کرده است”.
این زندانی در مهر ماه ۱۳۹۳ از بند ۳۵۰ زندان اوین به بند ۷ این زندان منتقل شده بود.
وی در سال گذشته به همراه تنی چند از زندانیان بند ۳۵۰ ، در اعتراض به لباس موهن زندانیان از درمان چشم پوشی کرده ،و از سوی مسوولین نیز ممنوع الدرمان است.
همچنین در ۱ مهر ماه سال جاری مسوولین مجددا از انتقال زندانی محبوس در بند ۷ زندان اوین به مراکز درمانی خارج از زندان به علت پوشیدن لباس گرم در زیر لباس فرم زندان ممانعت کرده اند.
این زندانی پیش تر در سال گذشته به علت وضعیت بد جسمی حاصله از بیماری “مری” و ” گوارشی” حدود ۱۵ کیلو کاهش وزن داشته است.
این زندانی سیاسی از جمله کسانی است که به راه اندازی سیستم تشخیص هویت در کمیته تفحص شهدا اقدام کرده است.
«مهدی ساجدی فر» در حال حاضر در شرایط بسیار بد جسمی محکومیت ۱۰ ساله خود را در بند ۷ زندان اوین سپری می کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید