افزایش نگرانی‌ها از تداوم بازداشت و بلاتکلیفی توماج صالحی، هنرمند معترض رپ

توماج صالحی

توماج صالحی هنرمند معترض رپ با گذشت نزدیک به پنج ماه از زمان دستگیری کماکان بلاتکلیف در بازداشت نهادهای امنیتی و تحت بازجویی جهت اعتراف اجباری قرار دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، با گذشت ۱۴۵ روز از زمان دستگیری توماج صالحی هنرمند معترض رپ، کماکان این همرمند معترض مردمی بلاتکلیف در بازداشت نهادهای امنیتی و جهت‌ اعتراف اجباری تحت فشار قرار دارد.

اوایل آذرماه ۱۴۰۱، رئیس کل دادگستری استان اصفهان از صدور کیفرخواست پرونده توماج صالحی خبر داد. اسدالله جعفری گفت: «توماج صالحی به افساد فی‌الارض از طریق نشر اکاذیب به صورت گسترده به نحوی که موجب خسارات عمده گردیده است، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشکیل و اداره دسته‌جات غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم علیه جمهوری‌اسلامی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت‌آمیز متهم است».

وی افزود: بخشی از اتهامات توماج صالحی در دادگاه عمومی و بخشی دیگر در دادگاه انقلاب اصفهان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

توماج صالحی خواننده رپ اعتراضی روز یک‌شنبه هشتم آبان‌ماه ١۴٠١ در ارتباط با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. خبرگزاری‌های رسمی مدعی شدند، بازداشت وی در هنگامی که او قصد خروج غیرقانونی از مرزهای غرب کشور را داشته، صورت گرفته است. ادعایی که توسط نزدیکان او تکذیب شد.

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی و شهروند اهل شاهین‌شهر واقع در استان اصفهان است که بابت پرونده قبلی خود در سال ۱۴۰۰ از باب اتهامات «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به ۶ ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید