اعزام به مرخصی فائزه هاشمی رفسنجانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

فائزه هاشمی رفسنجانی

فائزه هاشمی رفسنجانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین پس از تودیع قرار وثیقه به مرخصی اعزام شد.  او در حال سپری نمودن محکومیت پنج ساله حبس خود می‌باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،‌ روز دوشنبه هفت فروردین ماه ۱۴۰۲، فائزه هاشمی رفسنجانی، فرزند: علی اکبر، فعال سیاسی و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، پس از تودیع وثیقه به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد. این فعال سیاسی در حال تحمل حبس تعزیری ۱۵ ماهه خود از بابت پرونده اول قضایی خود است اما در دیگر پروند اش هم در مجموع به تحمل پنج سال حبس تعزیری نیز محکوم شده است.

براساس این گزارش، فائزه هاشمی رفسنجانی، پس از تودیع وثیقه به مرخصی پنج روزه اعزام شده است.

لازم به اشاره است، فائزه هاشمی رفسنجانی، در تاریخ ۹ آذر ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات (اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور)، (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمّعات غیرقانونی) محاکمه و به تحمل ۵ سال حبس تعزیری ۲ سال منع خروج از کشور محکوم شد. این حکم، اوایل اسفند ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران، تائید و به فائزه هاشمی رفسنجانی در زندان اوین ابلاغ شد.

این فعال سیاسی، در تاریخ ۵مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به سلول انفرادی در یکی از بندهای امنیتی زندان اوین منتقل و پس از اتمام مراحل بازجویی و بازپرسی، سپس برای تحمل حبس تعزیری ۱ سال و ۳ ماه خود از بابت پرونده اول خود که در تاریخ ۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ به اتهام(تبلیغ علیه نظام) به آن محکوم شده بود زندان اوین منتقل شد.

در تاریخ ۶ شهریور ماه ۱۴۰۱، مالک شریعتی، عضو کمیسیون ماده ۱۰قانون احزاب از محرومیت فائزه هاشمی رفسنجانی از فعالیتهای حزبی و سیاسی به دلیل سابقه محکومیت کیفری و اظهار نظر نهادهای امنیتی خبر داد.

اعمال محرومیت بر این فعال سیاسی در حالی اعمال شده که در تاریخ ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۱، دادستان تهران از ارجاع پرونده فائزه هاشمی رفسنجانی با اتهامات (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (توهین به مقدسات اسلامی) به دادگاه خبر داده بود.

مبنی این اتهامات بر علیه فائزه هاشمی به صحبتهای او در فضای مجازی باز می گردد که در نقد وضعیت جاری و اجتماعی در کشور و گسترش فضای سرکوب و برخوردهای امنیتی ایراد کرده بود.‌

علی اکبر هاشمی رفسنجانی، پدر این فعال سیاسی، اکبر هاشمی رفسنجانی از جمله افراد نزدیک به روح الله خمینی بوده است.‌ / به نقل از امتداد،‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید