محمد قادرپور، جهت تحمل محکومیت دو سال و ۱۵ روز حبس تعزیری خود بازداشت و راهی زندان پیرانشهر شد

محمد قادرپور

محمد قادرپور، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پیرانشهر برای تحمل حبس خود بازداشت شد.  او پیش‌‌تر توسط دادگاه انقلاب این شهر به تحمل دو سال و ۱۵ روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱،‌ محمد قادرپور، فرزند علی، اهل شهرستان پیرانشهر، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب آن شهرستان، برای تحمل دوران حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان شهرستان نقده منتقل شد.

براساس این گزارش، احضار محمد قادرپور، به شعبه اجرای احکام در پی اعلام قبلی به وی جهت اجرای حکم حبس تعزیری او صورت گرفته است.

لازم به اشاره است، محمد قادرپور، در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان پیرانشهر از توابع استان آذربایجان غربی، بازداشت و سپس جهت بازجویی و تشکیل پرونده به بازداشتگاه مرکزی یکی از ارگان‌های امنیتی در ارومیه مرکز استان مذکور منتقل و پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به زندان شهرستان نقده، منتقل و در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه آزاد شد.

محمد قادرپور، در سال ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان پیرانشهر به نیابت از طرف دادگاه انقلاب از بابت اتهام‌های مرتبط با (همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران) محاکمه و به تحمل دو سال و ۱۵ روز حبس تعزیری محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید