تداوم بی‌خبری از وضعیت دو تن از اساتید برجسته «دارالعلوم مکی زاهدان» با گذشت بیش از ۳۹ روز بازداشت

مفتی رضا رخشانی و مولوی عبدالرئوف رخشانی

به خبری از وضعیت دو تن از اساتید برجسته «دارالعلوم مکی زاهدان» با گذشت بیش از ۳۹ روز بازداشت. این افراد به دلایل نامعلومی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مفتی رضا رخشانی و مولوی عبدالرئوف رخشانی دو تن از اساتید برجسته دارالعلوم مکی زاهدان که شامگاه ۲۶ بهمن ۱،۴۰۱ توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شدند با گذشت ۳۹روز همچنان در وضعیت بیخبری و بازداشت به‌ سر می‌برند.

بر اساسا این گزارش، مفتی رضا رخشانی ۲۶ بهمن در یکی از خیابان های نزدیک مسجد مکی در بازگشت بسوی منزلش توسط نیروهای اطلاعات که سوار بر دو خودرو بودند، بازداشت شده و برادر ایشان مولوی عبدالرئوف نیز در ایست بازرسی محدوده تامین اجتماعی زاهدان بازداشت شده بود و از آن زمان تاکنون اطلاعی از وضعیت شان در دسترس نیست».

گفتنی است با وجود پیگیریهای خانواده این دو روحانی بلوچ که با هم نسبت برادری دارند تاکنون مقامات قضایی و امنیتی پاسخ قانع کننده ای نسبت به وضعیت آنان نداده اند.

لازم بذکر است مفتی رخشانی در سال های گذشته مجری همایش دانش آموختگی طلاب دارالعلوم مکی بوده است و بازداشت ایشان در راستای فشار بیشتر بر مولوی عبدالحمید و مجموعه مسجد مکی است.

قابل ذکر است بدنبال اعتراضات اخیر در سیستان و بلوچستان تعداد زیادی از شهروندان و از جمله کودکان زیر ۱۸سال بدون دلیل و برخلاف روال قانونی بازداشت شده اند که از وضعیت بسیاری به دلیل قطعی اینترنت و تهدید خانواده ها از سوی دستگاه های امنیتی اطلاعی دقیقی در دست نیست./ به نقل از حال‌وش

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید