حکم اعدام سهند نورمحمدزاده «لغو» شد اما به اتهام «محاربه» به تبعید و زندان محکوم شد

سهند نورمحمدزاده

حکم اعدام سهند نورمحمدزاده زادهٔ، ورزشکار بدن‌ساز در دادگاه هم عرض لغو شد. اما از جهت اتهام‌هایی همچون محاربه، به «۱۰سال تبعید به کهنوج استان کرمان، پنج سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی و یک سال حبس هم به اتهام اخلال در نظم عمومی محکوم شده است».

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم اعدام سهند نورمحمدزاده زادهٔ، متولد ۱۳۷۵ ورزشکار بدن‌سازی و یکی از زندانیان خیزش ۱۴۰۱ ایران در تهران که پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود لغو شد.

اما اتهام محاربه علیه او همچنان پابرجا مانده و به همین علت آقای نورمحمدزاده به «۱۰سال تبعید به کهنوج استان کرمان، پنج سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی و یک سال حبس هم به اتهام اخلال در نظم عمومی محکوم شده است».

بر اساس این گزارش، این ورزشکار بدنساز یکی از زندانیان خیزش ۱۴۰۱ ایران در تهران است که به اتهام تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی به اعدام محکوم شده بود. او ۱۶ آبان از بابت اتهام محاربه در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد.

۱۶ آبان جلسه رسیدگی به اتهامات قبادلو در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. حامد احمدی، وکیل تسخیری نورمحمدزاده، ضمن تأیید ابلاغ حکم اعدام از بابت اتهام محاربه برای او عنوان کرد: «این حکم بدوی است و می‌توان در دیوان عالی کشور به آن اعتراض کرد.»

این معترض که متولد ۱۳۷۵ است در دادگاه از بابت اتهام «محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت کشور و مقابله با حکومت اسلامی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات» محاکمه شد.

مصادیق و مستندات قوه قضاییه دربارهٔ نورمحمدزاده شامل ویدئوهایی است که به نظر می‌رسد او در میان معترضانی که خیابان را بسته‌اند حضور دارد. اما وکیل او گفته‌است که «به هیچ عنوان اقدامات موکل را مشمول عنوان محاربه نمی‌دانیم. شهادت یک متهم علیه یک متهم دیگر به هیچ عنوان، حجیت شرعی وجاهت قانونی ندارد»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید