بیانیه دو وزارتخانه: عدم ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان و دانشجویانی که بدون «حجاب اسلامی» ظاهر می‌شوند  

حجاب اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه وزارت آموزش و پروش با انتشار دو بیانیه جداگانه بر عدم ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان و دانشجویانی که مخالف «حجاب اجباری» هستند و در محیط‌های آموزشی بدون حجاب ظاهر می شوند تاکید کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بعنوان مرجع و کنترل دانشگاه های کشور با انتشار بیانیه ای از عدم ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان (فاقد حجاب اسلامی) خبر داد.

براساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات:”همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه خدمات آموزشی، رفاهی و غیره به دانشجویانی که (عفاف، پوشش و حجاب اسلامی) را رعایت نمی کنند معذور خواهند بود.”

در خبری دیگر هم وزارت آموزش و پرورش با انتشار بیانیه ای ۱۶ ماده ای تاکید کرده تمامی مدارس و واحدهای آموزشی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، از پذیرش و ارائه خدمات آموزش و تحصیلی به دانش آموزانی که (حجاب اسلامی) و (عفاف) را رعایت نمی کنند معذور هستند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:”ما در بخش دوم ساخت فرهنگ و تربیت، یعنی درونی شدن و باور قلبی پیدا کردن به یک هنجار و فرهنگ، نیازمند تقویت شاخصه‌هایی چون هویت ملی، دینی و جنسیتی و همچنین ایجاد نشاط درونی در دانش آموزان هستیم. این مهم در حال حاضر جزو‌ سیاست‌ها و برنامه‌های مهم نظام تعلیم و تربیت کشور‌ قرار گرفته و به صورت جدی توسط معاونت پرورشی و فرهنگی سایر بخش‌های آموزش و پرورش پیگیری می‌شود.

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:”رعایت پوشش مناسب اسلامی توسط همه همکاران فرهنگی در مدارس، مراکز رفاهی و فرهنگی، اردوگاه‌ها و فضاهای پرورشی، مراکز مشاوره و سایر اماکن عمومی آموزش و پرورش الزامی است.”

در بند ۸ این بیانیه با تفتیش عقیده در میان دانش آموزان دختر و پسر از فرهنگیان و مدیران مدارس خواسته شده تا آموزش احکام شرعی عفاف و حجاب و برگزاری کلاس‌هایی در این زمینه توسط انجمن اولیا و مربیان صورت بگیرد.

در ادامه این بیانیه همچنین عنوان شده:”استفاده از بسترهای هنری نظیر شعرخوانی، قصه گویی و نقاشی در مقاطع پیش دبستانی و مهد کودک جهت آشنا کردن کودکان با هنجارهای اسلامی و بهره‌مندی از چهره های دینی ـ همچون اساتید، مربیان، نفرات برتر علمی، المپیادی‌ها و خانواده‌های ایثارگران برای تبیین فرهنگ اسلامی و به‌ ویژه مظاهر عفاف و حجاب برای دانش‌آموزان. آموزش، ساماندهی، توجه و به‌ کارگیری مدیران، معلمان و همه پرسنل مدارس جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش‌آموزان.” / به نقل از ایسنا،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید