آزادی ماموستا سیف‌الله حسینی، از زندان مرکز همدان با تودیع قرار وثیقه

ماموستا سیف‌الله حسینی

ماموستا سیف‌الله حسینی، شهروند اهل سنت، پس از اتمام بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. او پیش‌تر به اتهام عضویت در مکتب قرآن کردستان، به شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود و در انتظار دادگاه تجدیدنظر می‌باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲، ماموستا سیف‌الله حسینی، شهروند اهل سنت و امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء شهرستان جوانرود از توابع استان کرمانشاه، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه از زندان مرکزی همدان آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی ماموستا سیف‌الله حسینی، پس از اتمام بازجویی ها و محکومیت وی در دادگاه بدوی روحانیت استان همدان تا زمان ابلاغ حکم قطعی دادگاه تجدیدنظر به این شهروند اهل سنت صورت گرفته است.

لازم به اشاره است، ماموستا سیف الله حسینی، در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، پس از محاکمه در شعبه دادگاه ویژه روحانیت استان همدان، از بابت (عضویت در مکتب قرآن کردستان) به تحمل شش سال حبس تعزیری، با اتهام (اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق تحریک شهروندان) به تحمل ۶ سال حبس تعزیری، (توهین به روح الله خمینی) و (توهین به رهبری) به تحمل ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری، از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۱ سال و ۳ ماه حبس تعزیری، به اتهام (اخلال در نظام عمومی) به تحمل ۱ سال و ۳ ماه حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال تبعید به استان اردبیل محکوم شد.

به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، پس از تجمیع جرائم تحمل اشد مجازات یعنی ۶ سال حبس تعزیری برای ماموستا سیف الله حسینی لازم به اجرا خواهد شد.

این فعال مذهبی اهل سنت،‌ در تاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود توام با خشونت بازداشت و پس از تفتیش منزل و توقیف برخی لوازم شخصی وی سپس به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران (سپاه نبی اکرم) در استان کرمانشاه و سپس به زندان مرکزی همدان منتقل شده بود.

همچنین، پس از بازداشت ماموستا سیف الله حسینی، تجمعات اعتراضی گسترده اس در شهرستان جوانرود از سوی شهروندان و در واکنش به بازداشت وی برگزار شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید