تداوم بلاتکلیفی دو شهرند بازداشتی بلوچ با گذشت 155 روز از تاریخ دستگیری در زاهدان

جمشید حسن زهی و فرشید حسن زهی

جمشید حسن زهی و فرشید حسن زهی، دو شهروند بلوچ ‌که در تاریخ ۳ آذرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در زاهدان بازداشت شده اند کماکان با گذشت 155 در وضعیت بلاتکلیفی بسر میبرند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه چهار اردیبهشت ماه ۱۴۰۲،جمشید حسن زهی ۲۹ ساله فرزند عبدالغنی متاهل دارای دو فرند خردسال مغازه دار در روستای پلکی و فرشید حسن زهی ۲۵ ساله فرزند حنیف کارگر ساختمانی بوده است با گذشت 155 روزاز تاریخ دستگیری همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

گفتنی است این افراد در بازداشتگاه اطلاعات زاهدان تحت شکنجه وادار به اعترافات اجباری علیه خود شده و هم اکنون در بند ۹(بازداشتگاه) زندان مرکزی زاهدان در سلول انفرادی و شرایط سخت با عدم دسترسی به تلفن و ملاقات قرار دارند.

این شهروندان با اتهام تیراندازی به خودرو پاسگاه روستای چشمه زیارت زاهدان بازداشت و تحت شکنجه مجبور به اعتراف شده بودند که طبق اطلاعات رسیده به حال وش این دو شهروند بازداشتی بیگناه بوده و در زمان این حادثه در آن منطقه حضور نداشته اند.

قابل ذکر است خانم دریا صفایی نماینده پارلمان بلژیک پیشتر کفالت سیاسی این شهروندان بازداشت شده بلوچ را بر عهده گرفته بود.

قابل ذکر است بدنبال اعتراضات اخیر در سیستان و بلوچستان تعداد زیادی از شهروندان و از جمله کودکان زیر ۱۸سال بدون دلیل و بر خلاف روال قانونی بازداشت شده اند که از وضعیت بسیاری از آنان اطلاع دقیقی در دست نیست.به نقل از حال وش،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید