اعزام علی شریعتی زندانی سیاسی به بیمارستان

«علی شریعتی» فعال سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین روز گذشته شنبه ۱۱ مهر ماه جهت درمان مشکلاتی در ناحیه چشم برای سومین بار به بیمارستان اعزام شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی در ۲۰ تیرماه ۱۳۹۴ پس از ۵ ماه نگهداری در بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین به بند ۸ این زندان منتقل شده است.
نامبرده پیش تر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی» به اتهام “اجتماع و تبانی”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری”، “توهین به رییس جمهور” و” نگهداری ماهواره” به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
«علی شریعتی» در بهمن ماه ۱۳۹۳ با پرونده سازی بازجوهای وزارت اطلاعات بازداشت شد.
اتهامات منتسب داده شده به وی، شرکت در تجمعات اعتراضی از جمله اعتراض و محکوم کردن اسید پاشی و وجود عکسها یی از آن تجمعات در لپ تاپ شخصی وی، مصداق اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” ذکر شده است که از سوی «قاضی صلواتی» به ۷ سال و نیم زندان و همچنین توهین به حسن روحانی به استناد منتشر کردن کاریکاتوری در گروه مجازی از سوی شخصی دیگر، به ۹ ماه حبس و جهت توهین به رهبری نیز به ۳ سال دیگر محکوم شده است.
تارنمای کلمه نیزطی گزارشی جهت صدور ۱۸ ماه حبس دیگر این زندانی سیاسی نوشته “حضور نامبرده در منزل «مولوی موسی زاده»، نماینده «مولوی عبدالحمید روحانی» اهل تسنن در تهران، و قدردانی از علمای اهل تسنن جهت وساطت در جریان آزادی مرزبانان کشور در سیستان و بلوچستان تبلیغ علیه نظام تلقی شده است.”
این زندانی سیاسی پیش تر در بند ۲۰۹ زندان اوین به بهانه تراشیدن اجباری موهای سر، در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.
«علی شریعتی» از سیاتیک و بیماری کلیوی و همچنین مشکلاتی در چشم رنج می برد.
همچنین این فعال سیاسی پیش تر در ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۹ بازداشت و در دادگاه بدوی به دو سال حبس محکوم شده و حکم صادره در مرحله تجدید نظر به یک سال کاهش یافته است.
«علی شریعتی» همچنین در نیمه شعبان سال ۱۳۹۳ به مدت یک هفته بازداشت بوده است.
آخرین بازداشت وی مربوط به ۲۹ بهمن سال ۱۳۹۳ است و او در این مدت یک بار نیز دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید