حکم اعدام جمشید شارمهد به اتهام «افساد فی‌الارض» توسط دیوان عالی کشور تایید شد

جمشید شارمهد

دیوان عالی کشور، حکم اعدام جمشید شارمهد، عینا تایید کرد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سخنگوی قوه قضائیه، در نشست خبری روز جاری از تایید حکم اعدام جمشید شارمهد، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی توسط دیوان عالی کشور خبر داد. آقای شارمهد پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام‌هایی همچون “افساد فی‌الارض” به اعدام محکوم شده بود.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه درباره حکم نهایی پرونده آقای شارمهد اعلام کرد: “بر اساس آخرین گزارش ها حکم وی در دیوان عالی کشور ابرام شد و پس از ابلاغ به دادگاه اقدامات قانونی و اجرایی انجام خواهد شد.”

پیشتر مرکز رسانه قوه قضاییه خبر داده بود که آقای شارمهد توسط دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهاماتی از جمله “افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی” به اعدام محکوم شده است.

جلسه اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم رسیدگی به اتهامات آقای شارمهد به ترتیب در تاریخ ۱۷ بهمن، ۱ و ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ و ۳۱ خرداد، ۲۱ تیر، ۴ مرداد و ۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد. پرونده وی در دو دادگاه حقوقی و کیفری مورد رسیدگی قرار گرفت.

لازم به ذکر است پیشتر رسانه های رسمی به نقل از یک مقام امنیتی از بازداشت عضو یک گروه سیاسی توسط وزارت اطلاعات خبر داده بودند. این مقام امنیتی بدون اشاره به هویت این فرد، وی را “ماسماتوس” و نفر دوم گروه موسوم به “تندر” عنوان کرده است.

سپس وزارت اطلاعات ایران با صدور اطلاعیه ای از بازداشت یک شهروند به نام “جمشید شارمهد” خبر داد و مدعی شد که وی از چهره های اصلی گروهک تندر است.

غزاله شارمهد، دختر این شهروند دو تابعیتی ضمن اظهار بی اطلاعی از روند پرونده و محل نگهداری پدر خود گفته بود: به وکیل انتخابی خانواده اجازه دسترسی به پرونده داده نشده است و پدرش در یک سلول انفرادی به‌ سر می‌برد و مجبور به امضای برگه‌هایی شده است.

فرود فولادوند، بنیانگذار انجمن پادشاهی در سال ۸۵ به همراه دو نفر از همراهان خود در استان حکاری کشور ترکیه ناپدید شد. پس از آن جمشید شارمهد مدعی شد هدایت بخشی از این انجمن را بر عهده گرفته است، هر چند رزیتا منطقی، سخنگوی وقت این انجمن همواره این ادعا را رد می کرد.

جمشید شارمهد متولد ۱۳۳۴ تبعه ایران و دارای تابعیت مضاعف آلمان و اقامت در آمریکا است./ به نقل از میزان،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید