حکم اعدام یک زندانی به اتهام «قتل عمد» در زندان مرکزی اردبیل

اعدام

حکم یک زندانی به‌نام حامد موسوی که به اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود، در زندان مرکزی اردبیل به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز جاری، پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه، حکم اعدام یک مرد در زندان مرکزی اردبیل به اجرا درآمد. این زندانی که هویتش حامد موسی، ۲۳ ساله و اهل اردبیل احراز شده، با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «حامد موسوی از بند جوانان به پای چوبه دار رفت. او به اتهام قتل همسرش به اعدام محکوم شده بود. حامد از دوستش اسلحه شکاری می‌گیرد، چون عاشق اسلحه شکاری بود. زمان قتل او فکر کرده بود که تفنگ هیچ گلوله‌ای ندارد و با شوخی اسلحه را به سمت همسرش می‌گیرد، اما یک گلوله در اسلحه باقی مانده بود و به این شکل مرتکب قتل همسرش می‌شود.»

این منبع در ادامه گفت: «حامد از سه سال و نیم پیش، یعنی زمانی که کمتر از ۲۰ سال داشت در زندان بوده و بارها اعلام کرده بود که من عاشق همسرم بودم و این یک شوخی بود و هرگز نخواستم همسرم را اینگونه از دست بدهم.»

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

براساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، در سال ۲۰۲۲ دست‌کم ۵۸۲ تن در زندان‌های ایران اعدام شدند که رسانه‌های داخل ایران تنها ۷۱ مورد از آنها را اعلام کرده بودند.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود./ به نقل سازمان حقوق بشر ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید