دادگاه انقلاب تهران؛ مریم وحیدیان روزنامه‌نگار، به چهار سال حبس تعلیقی محکوم شد

مریم وحیدیان

دادگاه انقلاب تهران با صدور دادنامه‌ای مریم وحیدیان روزنامه‌نگار شاغل در روزنامه شرق، ساکن تهران را به چهارسال حبس تعلیقی محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، مریم وحیدیان، روزنامه‌نگار شاغل در روزنامه شرق، ساکن تهران و از بازداشت شدگان مرتبط با اعتراض‌های سراسری ۱۴۰۱، پس از محاکمه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ایمان افشاری، به تحمل چهار سال حبس تعلیقی محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران که امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، به مریم وحیدیان و وکیل مدافع وی ابلاغ شده، وی از بابت اتهام (اجتماع و تبانی) در مجموع به تحمل ۴چهار سال حبس با طول مدت تعلیق پنج ساله محکوم شده است.

لازم به اشاره است، مریم وحیدیان، در تاریخ شش آذر ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در تهران بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند ۲ الف زندان اوین و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام سپس در تاریخ هفت دی‌ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از زندان اوین آزاد شد اما در تاریخ هشت اسفند ماه ۱۴۰۱، جهت بازپرسی و تفهیم اتهام پیش از ارجاع پرونده اش به دادگاه انقلاب تهران به شعبه دادسرای ناحیه ۳۳ تهران احضار و از بابت اتهام (اجتماع و تبانی) تفهیم اتهام شد.

این روزنامه نگار و فعال رسانه‌ای شاغل در روزنامه شرق، سپس با دریافت ابلاغیه ای کتبی برای تاریخ رسیدگی  ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲، جهت محاکمه به شعبه ۲۶ دادگاه انقلا تهران به ریاست ایمان افشاری احضار شده بود. / به نقل از شبکه شرق،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید