احضار حسن باقری نیا، استاد دانشگاه «حکیم سبزواری» به دادسرای بجنورد

حسن باقری نیا

دادسرای عمومی و انقلاب شهر بجنورد، حسن باقری نیا را احضار کرد. او بابت دفاع از خود به جهت اتهام‌های همچون تشویش اذعان عمومی از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی احضار شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،‌ روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، حسن باقری نیا، استاد دانشگاه حکیم سبزواری، ساکن شهر بجنورد، با دریافت ابلاغیه‌ای کتبی به شعبه پنجم بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب آن شهرستان احضار شد.

براساس ابلاغیه صادر شده در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، حسن باقری نیا، باید ظرف مدت ۵ روز از تاریخ روئیت ابلاغیه جهت ارائه دفاعیات خود از بابت اتهام (تشویش اذعان عمومی از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی) به شعبه ۵ بازپرسی در دادسرای شهر بجنورد مراجعه کند.

لازم به اشاره است، حسن باقری نیا،‌ در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱، از بابت اتهامات (تبلیغ علیه نظام)، (نشر اکا‌یب به قصد تشویش اذعان عمومی) و (تحریک افراد به اعمال خشونت آمیز در فضای مجازی)و در پی شکایت دادستان بجنورد،‌ جهت‌ بازپرسی به شعبه ۹۰۲ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد احضار و در تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱، پس از حضور در جلسه بازپرسی قرار منع تعقیب خود را دریافت کرد.

صدور قرار منع تعقیب برای این استاد دانشگاه در راستای اعمال بخشنامه قوه قضائیه موسوم به (عفو رهبری) صورت گرفته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید