احضار چهار تن از وکلای دادگستری به دادسرای اوین

سارا حمزه زاده، سعید شیخ، میترا ایزدی فر و ابوذر نصرالهی

چهار تن از وکلای دادگستری به نام‌های سارا حمزه زاده، سعید شیخ، میترا ایزدی فر و ابوذر نصرالهی، به دادسرای اوین به ریاست بهروز حسنی، احضار شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، سارا حمزه زاده، سعید شیخ، میترا ایزدی فر و ابوذر نصرالهی، وکلای دادگستری، ساکن استان تهران، با دریافت ابلاغیه‌های کتبی، جهت بازپرسی به شعبه هفت دادسرای اوین به ریاست بازپرس بهروز حسنی، احضار شدند.

براساس این گزارش، احضار جملگی این وکلای دادگستری در ادامه احضار وکلا به شعبه مذکور صورت گرفته و این احضارها در راستای اعمال فشارهای قضایی و سرکوب و ارعاب بر جامعه وکلا و مدافعان حقوق بشر در ایران است.

با توجه به ابلاغیه صادر شده برای سارا حمزه زاده، مقرر شده تا این وکیل دادگستری، در تاریخ ۳ خردادماه ۱۴۰۲، برای ارائه دفاعیات خود در برابر اتهام مطروحه به شعبه ۷ بازپرسی در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران مراجعه کند.

لازم به اشاره است، سعید شیخ، در تاریخ ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱، هنگام برگزاری تجمع اعتراضی وکلای دادگستری در مقابل ساختمان کانون وکلا در تهران، بازداشت و پس از انتقال به زندان اوین و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام  چندی بعد با تودیع قرار وثیقه یا کفالت از زندان اوین آزاد شد اما اوایل دی ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمدرضا عموزاد مهدریجی، محاکمه و از بابت اتهام (اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور) به تحمل ۲ سال حبس تعزیری، به اتهام (تبلیغ علیه نظام) هم‌ به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

در حالی احضار این وکلای دادگستری به شعبه ۷ دادسرای ناحیه ۳۳ تهران برای تفهیم اتهام و بازپرسی صورت گرفته که پیشتر هم علی شریف زاده اردکانی، محمدعلی کامفیروزی، حسن یونسی، علی مجتهدزاده، مرجان اصفهانیان و ابوالفضل حمزه،‌ نیز به شعبه مذکور احضار شدند.

یکی از وکلا که نخواست نامش فاش شود، به شبکه شرق اعلام کرد:”اعداد وکلای احضار شده حدود ۲۰ نفر است. وجه اشتراک اکثر این وکلا، فعالیت در دوران اعتراضات و انتقاد به روندهای پیش گرفته شده است. همه آنان به شعبه ۷ دادسرای اوین احضار شده‌اند. ریاست این شعبه برعهده بهروز حسنی اعتماد است.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید