احضار علیرضا فرشی، به جهت اجرای بخش دوم پرونده «اقامت اجباری» در شهرستان باغملک

علیرضا فرشی

علیرضا فرشی «فعال حرکت ملی آذربایجانی» که اخیرا از زندان اوین آزاد شده است در بخشی دیگر از محکومیت تبعید آزاد به شهرستان باغملک استان خوزستان، تلفنی به اجرای احکام کیفری احضار شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرضا فرشی «فعال حرکت ملی آذربایجانی» که اخیراً از زندان اوین آزاد شده، در خصوص حکم دو سال اقامت اجباری شان در شهرستان باغملک استان خوزستان، تلفنی به اجرای احکام کیفری دادسرای شهید مقدس واقع در زندان اوین احضار گردیده است.

این فعال مدنی شناخته شده آذربایجانی در صفحه اینستاگرامی خود نوشته است:  «دقایقی پیش آقای نائبی از دفتر شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای شهید مقدس(اوین) تماس گرفتند و گفتند: هفته بعد برای اجرای حکم تبعیدتان (اقامت اجباری) به شهرستان باغملک استان خوزستان به دفتر شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای شهید مقدس تهران مراجعه کنید تا قاضی مهردادی تصمیمات اخذ شده را به شما اعلام کند».

علیرضا فرشی دیزج یئکانلی شامگاه چهارشنبه‌ ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ در حالی که سه سال و ۳ ماه از دوران محکومیت چهارسال حبس خود را سپری کرده بود، از زندان اوین آزاد شد.

آقای‌ فرشی متولد ۱۳۵۷،  فارغ التحصیل برنامه‌نویسی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران، استاد اخراجی دانشگاه بین المللی جلفا، بنیانگذار کمپین هر روستای تورک یک کتابخانه تورکی، عضو بنیاد ملی نخبگان، فرزند فرمانده شهید و متولد مرند از فعالین مدنی شناخته شده در آذربایجان است که سالها در راستای حقوق تورکها و آذربایجانی‌ها در ایران مبارزه و از این رو بارها بازداشت و به زندان محکوم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید