اعتراض‌های سراسری١٤٠١؛ سه معترض توسط دادگاه انقلاب پیرانشهر به حبس، جزای نقدی و شلاق محکوم شدند

محمد (شیرزاد) آذربرزین و وفا (عبدالله) رسولی‌آذر

سه معترض اهل پیرانشهر که در اعتراض‌های سراسری١٤٠١ بازداشت شده بودند به حبس، جزای نقدی و شلاق محکوم شدند. این حکم از بایت اتهام‌هایی همچون ساخت کوکتل مولوتوف، تمرد نسبت به مأمور دولت، مشارکت در اخلال نظم و آسایش عمومی و مشارکت در تخریب و غارت فروشگاه گندم، صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو پیرانشهر به ریاست قاضی رضا قهرمانی ساعتلو سه شهروند معترض به نام‌های محمد آذربرزین(شیرزاد)  ٢٦ ساله فرزند عبدالقادر، وفا رسولی‌آذر(عبدالله)  ٢٢ ساله فرزند حسین و عبدالسمیع رسولی ٢٢ ساله فرزند مصطفی را به حبس و ضربه شلاق محکوم کرد.

جلسه دادگاهی این سه معترض در تاریخ یازدهم اردیبهشت‌ماه در شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو پیرانشهر برگزار شده بود.

محمد (شیرزاد) آذربرزین اهل پیرانشهر روز یکشنبه ششم آذرماه ١٤٠١ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی پیرانشهر به زندان نقده منتقل شده و هم‌اکنون در این زندان به سر می‌برد.

وفا (عبدالله) رسولی‌آذر اهل پیرانشهر بامداد چهارشنبه بیست و هشتم دی‌ماه ١٤٠١ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه منتقل شده بود.

وفا رسولی‌آذر پس از دو ماه با اتمام مراحل بازجویی به زندان نقده منتقل و روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه ١٤٠٢ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

بامداد سه‌شنبه هجدهم بهمن‌ماه ١٤٠١، عبدالسمیع رسولی اهل پیرانشهر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.
متن حکم صادره:
براساس حکم صادره، محمد آذربرزین به تحمل پانزده ماه و یک روز حبس تعزیری و پرداخت دو میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران از بابت اتهام “یک عدد ناریه دست ساز کوکتل مولوتوف”، تحمل هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری از بابت اتهام “تمرد نسبت به مأمور دولت” و تحمل هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری و تحمل ٤٠ ضربه شلاق تعزیری در مکانی مسقف و به دور از انظار عمومی و به غیر از سر و صورت و عورتین از بابت اتهام “مشارکت در اخلال نظم و آسایش عمومی”، وفا (عبدالله) رسولی‌آذر به تحمل یازده ماه و شانزده روز حبس تعزیری از بابت اتهام “تحریق عمدی بنر اداره اطلاعات”، تحمل هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری از بابت اتهام “تمرد نسبت به مأمورین دولت” و تحمل هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری و تحمل ٤٠ ضربه شلاق تعزیری در مکانی مسقف و به دور از انظار عمومی و به غیر از سر و صورت و عورتین از بابت اتهام “مشارکت در اخلال نظم و آسایش عمومی” و عبدالسمیع رسولی به تحمل سه سال و شانزده روز حبس تعزیری از بابت اتهام “مشارکت در تخریب و غارت فروشگاه گندم” و تحمل هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری و تحمل ٤٠ ضربه شلاق تعزیری از بابت اتهام “مشارکت در اخلال نظم و آسایش عمومی” محکوم شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید