درخواست ده زندانی سیاسی سابق از مسئولین: برای پایان «اعتصاب غذای تر» محمدعلی طاهری اقدام عملی کنید

ده فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق طی نامه‌ای سرگشاده ضمن ابراز نگرانی از وضعیت عمومی «محمدعلی طاهری» بنیان‌گذار عرفان حلقه و زندانی عقیدتی جمهوری اسلامی با اعلام حمایت از خواسته‌های وی، از مسئولین قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی خواستند که شرایطی را فراهم کنند که خواسته‌های این زندانی در بند فراهم شود تا وی به اعتصاب غذای خویش پایان دهد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خواسته‌های آقای محمدعلی طاهری، «اعتراض به عدم ابلاغ حکم دادگاه بدوی»، «عدم توجه به دفاعیات در دادگاه» و «عدم ارائه دفاعیات ۲۵۰ صفحه‌ای به دادگاه توسط بازجویان» است که وی در اعتراض به این روند ناعادلانه، بیش از ۵۰ روز است که در «اعتصاب غذای تر» به سر می‌برد.

این نامه که در اختیار «سحام» قرار داده شده و به امضای خانم‌ها و آقایان نسرین ستوده، معصومه دهقان (همسر عبدالفتاح سلطانی)، عیسی سحرخیز، جعفر پناهی، کیانوش سنجری، حشمت‌الله طبرزدی، علی افشاری، محمد نوری‌زاد، ابوالفضل قدیانی و کیوان صمیمی رسیده است.

متن کامل این نامه ده زندانی سیاسی سابق که سحام نیور آن را منتشر کرده به شرح زیر است:
Mohammadali-Taheri-

در پی ناگوار شدن وضعیت عمومی محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محکوم به اعدام، که در اعتراض به عدم ابلاغ حکم دادگاه بدوی به ایشان، عدم توجه به دفاعیات در دادگاه و عدم ارائه دفاعیات ۲۵۰ صفحه‌ای به دادگاه که از سوی بازجویان ضبط گردیده است، بیش از ۵۰ روز در اعتصاب غذای تر در بند ۲ الف زندان اوین به سر می برد، ما امضا کنندگان این نامه به این امر واقفیم که یک دادرسی ناعادلانه که کلیه حقوق قضایی شهروندان را نادیده می‌گیرد، تا کجا تلخ و آزار دهنده است.

ما بر این باوریم که روند سراسر ناعادلانه در رسیدگی به اتهامات محمدعلی طاهری او را در وضعیتی قرار داده است که بین رضایت و سکوت در برابر ظلم آشکار و اعتصاب غذا و بازی با جان خود، یکی را برگزیند.

ما جمعی از زندانیان عقیدتی و سیاسی سابق، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت عمومی و اعلام حمایت از خواسته‌های ایشان، خواهان رسیدگی به خواسته‌های قانونی ایشان، برگزاری محاکمه‌ای عادلانه، علنی و با حضور خانواده و وکلای ایشان در دادگاه‌های عمومی و نه دادگاه انقلاب هستیم، به نحوی که منجر به شکسته شدن اعتصاب ایشان گردد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید