دادگاه انقلاب اصفهان: عنایت الله نعیمی، شهروند بهایی به ۱۵ سال حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد

عنایت الله نعیمی

عنایت الله نعیمی، شهروند بهایی توسط دادگاه انقلاب اصفهان به ۱۵ سال حبس تعزیری و مجازات تکمیلی محکوم شد. این حکم از بابت اتهام‌های همچون اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشکیل شبکه یاران ایران و ارتباط با تشکیلات بهاییت در اسرائیل علیه این شهروند بهایی صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، عنایت الله نعیمی، از رهبران پیشین جامعه بهایی ایران و محبوس در زندان مرکزی اصفهان (دستگرد)، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب آن شهر به ریاست قاضی مرتضی براتی در مجموع به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری، پرداخت جریمه نقدی و محرومیت از حق عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محکوم شد. این شهروند بهایی در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری پنج ساله خود از بابت پرونده اول قضایی اش است.

یک منبع مطع در این‌باره به گزارشگر کمپین گفت:”در دادنامه ای که امروز شنبه به آقای نعیمی و وکیل مدافع وی ابلاغ شده به اتهام (اقدام علیه امنیت ملی) به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) با در نظر گرفتن ماده ۵۰۰ مکرر قانون مجازات اسلامی هم به تحمل به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم و از سوی دیگر به پرداخت ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی و همچنین ۱۵ سال محرومیت از حق عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محکوم شده و مصادیق اتهامات (تشکیل شبکه یاران ایران و ارتباط با تشکیلات بهائیت در اسرائیل) عنوان شده است.”

این منبع مطلع در تشریح علت بازداشت عنایت الله نعیمی طی روزهای گذشته نیز افزود:”با توجه به اینکه این شهروند بهایی در پرونده قبلی خود به تحمل پنج سال حبس تعزیری لازم به اجرا محکوم شده بود و از سوی دیگر با توجه به افزایش میزان وثیقه تودیع شده برای آقای نعیمی از بابت پرونده دوم توسط قاضی مرتضی براتی، پس از اتمام جلسه دادرسی بازداشت و در حال حاضر هم در زندان دستگرد اصفهان به سر می برد.”

لازم به اشاره است، عنایت الله نعیمی، در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، پس از محاکمه در شعبه اول دادگاه انقلاب استان اصفهان، به دستور قاضی براتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

این شهروند بهایی، در تاریخ ۴ مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تفتیش منزل و توقیف برخی لوازم الکترونیکی سپس جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات استان اصفهان منتقل و پس از طی مراحل بازجویی و سپس بازپرسی در شعبه دادسرای عمومی و انقلاب استان اصفهان به زندان دستگرد، منتقل و در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

وی، پیش‌تر هم در سال ۱۳۹۶، به اتهام عضویت در اعضای جامعه بهایی ایران موسوم به (یاران ایران، توسط ماموران وزارت اطلاعات به همراه چند تن دیگر از شهروندان بهایی بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بود.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید