اطلاعات سپاه پاسداران: بازداشت هشت تن از فعالان کارگری در منطقه پارس جنوبی

بازداشت

وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران،‌ هشت تن از فعالان کارگری در منطقه پارس جنوبی به اتهام (برگزاری تجمع صنفی) را بازداشت کردند.

به گزارش کمپین دفا از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، اکبر پورات،‌ معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر از بازداشت هشت تن از فعالان کارگری شاغل در واحدهای پتروشیمی، نفت و گاز پارس جنوبی تحت عنوان اتهامی (لیدری اصلی اعتصابات در پارس جنوبی) خبر داد. در حالی این فعالان کارگری تحت عنوان اتهام مذکور بازداشت شدند که مطالبه آنها از این تجمعات اعتراضی افزایش حقوق منطبق با توروم جاری در کشور بوده است. در این گزارش به هویت افراد بازداشتی اشاره‌ای نشده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر مدعی شد:”اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی سازمان‌یافته با حمایت شبکه‌های خارج از کشور بود که با رصد انجام‌شده لیدرهای اصلی داخلی آنها شناسایی شد.”

وی در ادامه اعلام کرد:”هشت نفر از این افراد تحت عنوان لیدر اصلی اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی که از طریق فضای مجازی و حقیقی برای تداوم اعتصاب کارگری آن را مدیریت می‌کردند هم بازداشت شدند.”

پورات همچنین،‌در خصوص ارگانهای امنیتی بازداشت کننده این فعالان کارگری اعلام کرد:”این لیدرها با تلاش سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شدند.”

لازم به اشاره است، در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی، از اخراج و جایگزینی ۴ هزار نفر از کارگران شاغل در پالایشگاه‌های نفت، گاز و مجتمع های پتروشیمی منطقه ویژه پارس جنوبی که به علت مشکلات اقتصادی در اعتصاب بسر می برند بدون توجه به مطالبات صنفی این کارگران خبر داده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید