اجرای حکم اعدام پنج زندانی به اتهام «مواد مخدر» در زندان‌های بندرعباس و میناب

زندان‌های بندرعباس و میناب

حکم اعدام پنج زندانی با هویت‌های نامشخص که پیش‌تر با اتهام‌های جرایم مرتبط با «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند در زندان‌های بندرعباس و میناب به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سحرگاه روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲،  پنج زندانی به اتهام «مواد مخدر» که پیش‌تر به اعدام محکوم شده بودند در یکی از زندان‌های بندرعباس و میناب به اجرا درآمد.

دادگستری هرمزگان اعلام کرد:”حکم اعدام پنج نفر از اشرار و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر در این استان اجرا شد.”

دادگستری در ادامه می گوید: “رسیدگی به اتهامات این سوداگران مرگ و اشرار مسلح در شعب دادگاه کیفری و انقلاب شهرستان‌های رودان، حاجی آباد، میناب و بندرعباس منجر به صدور رأی محکومیت شد.”

دادگستری هرمزگان محکومین را اشرار و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر نام برده و نوشت: ” پس از سیر مراحل قانونی و تأیید احکام صادره در شعبه دیوان عالی کشور، به مجازات اعدام با چوبه‌دار محکوم شدند که احکام نامبردگان، بامداد امروز (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) در محل زندان‌های بندرعباس و میناب اجرا شد.

آرای صادر شده برای این محکومین بیش از سیصد صفحه است، این اشرار مسلح و قاچاقچیان بین‌المللی مواد مخدر علاوه بر اینکه در موارد متعدد درگیری و تعرض به پلیس هم داشته‌اند، در تعدادی از کشورهای همسایه، در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و تهران نیز فعالیت کرده و صدها حساب بانکی داشته‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید