اعتراض‌های سراسری: مهدی محمدی‌فرد، توسط دادگاه انقلاب ساری به دوبار اعدام محکوم شد

مهدی محمدی‌فرد

مهدی محمدی‌فرد، ۱۸ ساله، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ساری به دوبار اعدام محکوم شده است. او از معترضین بازداشت شده در اعتراض‌های سراسری در نوشهر است که پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهدی محمدی‎فرد در جریان اعتراض‌های سراسری در تاریخ هشتم مهر در نوشهر دستگیر شد. براساس حکم دادگاه انقلاب او به دلیل نقش داشتن در اعتراضات در روز سی شهریور در نوشهر، به اتهامات «افساد فی‌الارض» و «محاربه»، به دوبار اعدام محکوم شده است.

او همچنین از بابت اتهام‌های دیگر مانند «تبلیغ علیه نظام» و «تحریک برای برهم زدن امنیت کشور»و «توهین به رهبری» و «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور» در مجموع به هفت سال و نیم زندان محکوم شده است.

دادگاه، مهدی محمدی‌فرد را از لیدرها و عاملین اصلی هدایت و برنامه‌ریزی» تجمع اعتراضی روز چهارشنبه ۳۰ شهریور در نوشهر دانسته است. در حکم صادره آمده است که  در این تجمع اعتراضی پنج نفر کشته شدند.

طبق آمار موجود روز سی شهریور یکی از خونبارترین روزهای اعتراضات سراسری بوده است و تعداد زیادی از شهروندان در این روز کشته شدند.

از جمله کشته‌‎شدگان این روز «حنانه کیا» زن ۲۳ ساله‌ای بود که در جریان اعتراضات نوشهر کشته شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید