محمدحسین سپهری، به صورت مشروط از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد

محمدحسین سپهری

محمدحسین سپهری، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد. او پیش‌تر به پنج سال حبس محکوم شده بود. آقای سپهری از مجموع حبس خود نزدیک به چهار سال را در زندان ماند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه هشت خرداد ماه ۱۴۰۲، محمدحسین سپهری، فرهنگی و فعال مدنی از زندان وکیل آباد مشهد، پس از تحمل بخشی از مجموع حبس تعزیری خود بطور مشروط آزاد شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی نزدیک به چهار سال از مجموع حبس تعزیری پنج ساله لازم به اجرای خود را سپری کرده بود.

یک منبع نزدیک به او گفت:”به آقای سپهری اعلام نشد که آزادی وی چگونه صورت گرفته اما به نظر می رسد با توجه به اینکه این زندانی سیاسی بخشی از حبس خود را سپری کرده بود در پی اعمال بخشنامه قوه قضائیه بطور مشروط آزاد شده باشد.”

لازم به ذکر است، محمدحسین سپهری، در تاریخ ۲۰ مردادماه ۱۳۹۸، به همراه خواهرش فاطمه سپهری و شمار دیگری از فعالان مدنی، در جریان برگزاری جلسه دادرسی بر پرونده کمال جعفری یزدی، در پی برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر مشهد منتقل شد و پس از طی مراحل بازجویی و سپس بازپرسی در شعبه ۹۰۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد توسط بازپرس حسن سلیمانی، تفهیم اتهام و در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۸ پرونده این فعال مدنی به دادگاه انقلاب مشهد ارجاع و پس از تعیین شعبه و ارجاع پرونده به شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد در انتظار تشکیل جلسه دادرسی خود بود.

محمدحسین سپهری، در تاریخ ۲۹ دی ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی هادی منصوری محاکمه و پس ارائه دفاعیات خود و طی مراحل دادرسی در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۸، این فعال مدنی به اتهام (عضویت در گروههای مخالف نظام به قصد برهم زدن امنیت کشور)، (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، در مجموع به تحمل ۶ سال حبس تعزیری، محکوم شد و این حکم در تاریخ ۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی بدون تشکیل مجدد جلسه دادرسی عینا تائید و به وکیل مدافع وی ابلاغ شد.

همچنین، در آن زمان، پرونده دیگری برای محمدحسین سپهری، از بابت اتهامات (اخلال در نظم عمومی و سلب آسایش عمومی) و ـتوهین به رهبری از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی)،  تشکیل و به دادگاه کیفری ۲ مشهد ارجاع شده و تاریخ رسیدگی به آن پرونده ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۹ اعلام شده بود اما اطلاع دقیقی از سرانجام آن پرونده در دسترس نیست.

محمدحسین سپهری، پیشتر هم از بابت پرونده ای دیگر، در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷، طی ابلاغیه ای کتبی از سوی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری وزارت اداره کل آموزش و پروش استان خراسان رضوی احضار و پس از حضور و ارائه دفاعیات خود در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، به ۶ ماه انفصال از خدمات دولتی محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید