جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های الهه محمدی روزنامەنگار«روزنامه هم میهن» پس از ۹ ماه بلاتکلیفی برگزار شد

الهه محمدی

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های الهه محمدی، روزنامەنگار«روزنامه هم میهن» پس از ۹ ماه بازداشت در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

بە گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه هشت خردادماه ۱۴۰۲، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های الهه محمدی، خبرنگار «روزنامه هم میهن» برگزار شد.

بر اساس این گزارش، تشکیل جلسه این روزنامه‌نگار پس از ۹ ماه بازداشت و بلاتکلیفی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی بصورت غیر علنی برگزار شد.

خانم محمدی در این جلسه از بابت سه عنوان اتهامی «همکاری با دولت متخاصم»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به دفاع از خود پرداخته است.

الهه محمدی، در تاریخ ۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. وی در تاریخ ١٨ بهمن‌ماه سال گذشته، از زندان قرچک ورامین به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و مجدداً پس از یک روز، از زندان اوین به زندان قرچک ورامین انتقال یافت.

الهه محمدی خبرنگاری است که به شهر سقز رفت و گزارش مرگ ژینا امینی و مراسم خاکسپاری او را تهیه و در روزنامه هم میهن منتشر کرد.

این خبرنگار بازداشتی بهمراه نیلوفر محمدی و چند تن از زندانیان و متهمان سیاسی دیگر، در تاریخ ۱١ اردیبهشت‌ماه سال جاری، از بند ۸ زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید