اعدام یک زندانی بلوچ به اتهام «مواد مخدر» در زندان زابل

امیر نارویی

حکم اعدام یک زندانی بلوچ به نام امیر نارویی، که پیش‌تر به اتهام «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود در زندان زابل به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سحرگاه روز ۱۰ خرداد ۱۴۰۲، حکم اعدام دستکم یک زندانی بلوچ با هویت امیر نارویی(شیرانزهی)  متولد ۱۳۵۳ فرزند خان‌محمد متاهل و دارای شش فرزند اهل روستای باباجی از توابع شهرستان زهک که پیش‌تر از بابت اتهام مرتبط با «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود در زندان زابل به اجرا درآمد.

یک منبع در این‌باره گفت: «امیر در سال ۹۸ از بابت اتهام مواد مخدر بازداشت و از دادگاه انقلاب زابل با اینکه وی اتهامات مطروحه را رد کرده بود،‌بدون توجه به دفاعیات وی به اعدام محکوم شده است».

همچنین امیر روز گذشته نهم خرداد به سلول انفرادی زندان انتقال شده بود و خانواده وی آخرین دیدار و ملاقات قبل از اعدام را انجام داده بودند.

گفتنی است از تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ تا امروز ۱۰ خرداد دستکم ۴۲ زندانی بلوچ از جمله دو زن در ۱۳ زندان کشور اعدام شده اند.

لازم به ذکر است همزمان با اعتراضات سراسری در کشور اجرای احکام اعدام شهروندان بلوچ‌ افزایش چشمگیری داشته است بطوری که از 29 مرداد ماه 1401 تا 10خرداد 1402 دست کم 145 شهروند بلوچ در زندانهای مختلف کشور اعدام شده اند که این آمار تعداد افراد احراز هویت شده است که نگرانی فعالان و سازمانهای حقوق بشری را بدنبال داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید