محمد عینی «فعال ملی مدنی» در دادگاه انقلاب رشت تفهیم اتهام شد

محمد عینی

محمد عینی «فعال ملی مدنی» پس از حضور در جلسه بازپرسی تفهیم اتهام شد. این فعال مدنی توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهر رشت به فعالیت تبلیغی علیه نظام متهم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۹  خرداد ماه ۱۴۰۲، محمد عینی، فعال ملی مدنی، ساکن شهر رشت مرکز استان گیلان، پس از مراجعه به شعبه ۱۶ بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب شهر رشت تفهیم اتهام و با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

براساس این گزارش، محمد عینی، پس از حضور در جلسه بازپرسی دفاعیات خود را از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به بازپرس پرونده ارائه و در انتهای جلسه بازپرسی هم با تودیع قرار کفالتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، آزاد شد و با توجه به ارجاع پرونده این فعال ملی مدنی به دادگاه انقلاب رشت وی باید در انتظار دریافت ابلاغیه تشکیل جلسه دادرسی خود باشد.

این فعال ملی مدنی، در تاریخ ۷ خرداد ماه ۱۴۰۲، برای تفهیم اتهام و ارائه دفاعیات خود با دریافت ابلاغیه ای کتبی به این جلسه بازپرسی احضار شده بود.

لازم به اشاره است، احضار محمد عینی، به جلسه بازپرسی و تشکیل پرونده جدید بر علیه وی در حالی صورت گرفته که این فعال ملی مدنی، در تاریخ ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ هم به اداره اطلاعات شهر رشت مرکز استان گیلان، احضار و پس از بازداشت و انتقال به دادسرا و تفهیم اتهام به زندان لاکان (مرکزی) رشت منتقل شده بود.

این فعال ملی مدنی، در مراحل دادرسی، توسط شعبه دادگاه انقلاب شهر رشت مرکز استان گیلان، به تحمل ۲ سال و ۷ماه حبس تعزیری محکوم شد و پس از ابلاغ حکم و اعلام تسلیم به رای و کاهش بخشی از مجموع حبس تعزیری لازم به اجرای وی به ۸ ماه کاهش پیدا کرد و در تاریخ ۲۳مرداد ۱۴۰۱، پس ار نصب پاپند الکترونیکی از زندان مرکزی رشت، تحت نظارت قضایی، آزاد و اواخر بهمن ماه ۱۴۰۱، پس از مراجعه به واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب آن شهر و اتمام دوران محکومیت خود پابند دوران حبس تحت نظارت قضایی وی به اتمام رسید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید