زندان ساحلی قم: عدم موافقت با آزادی مشروط سیدحسن هاشمی، زندانی عقیدتی، او از ۲۱ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد

سیدحسن هاشمی

سیدحسن هاشمی، زندانی عقیدتی محبوس در زندان ساحلی قم، کماکان در اعتصاب غذا به سر می برد. او در اعتراض به عدم موافقت مسئولان قضائی با آزادی مشروط خود از ۲۱ روز پیش در اعتصاب به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲، سیدحسن هاشمی، زندانی عقیدتی و از پیروان جریان یمانی، محبوس در زندان ساحلی استان قم، در حالی  ۲۱ روز اعتصاب غذای خود را پشت سر می گذارد که تنها مطالبه وی حق استفاده از آزادی مشروط است.

این زندانی عقیدتی در حال سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری شش ساله خود است.

یک منبع مطلع نزدیک به این زندانی عقیدتی در گفتگو با گزارشگر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گفت:”سیدحسن هاشمی، تنها جرمش دگراندیشی است که سبب آن مجبور به تحمل حبس شده ولی وزارت اطلاعات تا پیش از بازداشت او قول تامین امنیت به وی داده بود و تاکید کرده بودند که این شهروند دستگیر نمی شود و مبنی آن هم تعطیل کردن کانال‌های تلگرامی بود که وی بعنوان مدیر آنها را هدایت می کرد ولی به قول خودشان عمل نکردند بعد از آن گفتند که ما جلوی اجرای حکم خواهیم گرفت ولی به آن وعده هم نمایندگان وزارت اطلاعات بعنوان ضابط پرونده عمل نکردند و آقای حسن هاشمی در نهایت مجبور به تحمل حبس شد. پس از آن این دگراندیش مذهبی با امید به اینکه می تواند پس از سپری کردن یک سوم حبس خود از زندان آزاد بشود روانه زندان شد اما در حال حاضر دو سوم مجموع حبس لازم به اجرای او گذشته و وزارت اطلاعات هم اعلام کرده چون حکم در مرحله اجرا هست هرگونه تصمیم گیری با دادستانی استان قم است. در کنار همه جوابهای نامعقول دادگاه ویژه روحانیت اعلام کرد اگر وزارت اطلاعات با آزادی این زندانی عقیدتی موافقت کند دادگاه هم و مانع آزادی وی نمیشود ولی وزارت اطلاعات با ورود به پرونده مانع آزادی آقای هاشمی شده و این زندانی عقیدتی تاکید کرده تا به خواسته خود نرسد به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.”

لازم به اشاره است، حسن هاشمی، از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، در اعتراض به ممانعت دستگاه قضایی، دادستانی و وزارت اطلاعات برای تائید درخواست آزادی مشروط وی اعتصاب غذا کرده است.

حسن هاشمی، در تاریخ ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۸، در استان قم توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاهی در آن استان و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در شهریور ماه همان سال با قید وثیقه از زندان ساحلی قم آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، پرونده حسن هاشمی، توسط دادگاه انقلاب استان قم بررسی و او از بابت اتهام (اجتماع و تبانی) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه و در مجموع به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد و پس از اتمام مراحل دادرسی، اوایل اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برای تحمل دوران حبس خود بازداشت و به زندان ساحلی قم منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید