عدم تمدید مرخصی و بازگشت محمود بهشتی لنگرودی به زندان

« محمود بهشتی لنگرودی» سخنگوی کانون صنفی معلمان در پی عدم تمدید مرخصی به زندان اوین بازگشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمود بهشتی لنگرودی» سخنگوی کانون صنفی معلمان که پیش تر در عصر روز یکشنبه ۱۹ مهر سال جاری با قرار وثیقه وموافقت دادستان تهران از سالن ۲ بند ۷ زندان اوین به مرخصی اعزام شده بود در پی عدم تمدید مرخصی از سوی دادستانی تهران پس از گذشت هفت روز مرخصی کوتاه مجددا به زندان اوین بازگردانده شد.

این عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران درصبح روز یکشنبه ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۴ ، با مراجعه ماموران امنیتی در منزلش بازداشت شد.
ماموران با حکم شعبه دو بازپرسی اوین اقدام به ورود و تفتیش منزل و ضبط برخی وسایل موجود در منزل وی را کرده بودند.
تاریخ حکم بازداشت مربوط به ۵ مردادماه ۱۳۹۴ بوده است.
این در حالی است که این عضو ارشد کانون روز شنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۴ در جلسه ای مشترک میان «کانون صنفی معلمان» و «نوبخت» معاون رییس جمهور حضور یافته و گزارشی از مشکلات صنفی معلمان را ارائه داده بود.
در تاریخ ۹شهریور ماه سال جاری نیز دو عضو دیگر «کانون صنفی معلمان»، «محمدرضا نیکنژاد» و «مهدی بهلولی» با حکم همین شعبه بازداشت و روانه زندان شدند. علاوه بر این سه نفر «علی اکبر باغانی»، «اسماعیل عبدی» و «رسول بداقی» از دیگر اعضای «کانون صنفی معلمان» نیز در زندان به سر می برند.
« محمود بهشتی لنگرودی»، پیش تر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی» به ۵ سال زندان محکوم شد.
نامبرده پیش از بازداشت اخیرش به قید وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بوده است.
این عضو هیات مدیره کانون صنقی معلمان ایران پس از بازداشت اخیرش به بند ۲ الف سپاه واقع در زندان اوین منتقل و در روز دوشنبه ۳۰ شهریور ماه سال جاری به سالن ۲ بند ۷ این زندان منتقل شده است.
«محمود بهشتی لنگرودی» در روز چهارشنبه ۸ مهر ماه ۱۳۹۴ دراعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب‌ غذای خشک زده بود و در پی دیدار با معاون دادستان و دادیار ناظر زندان و وعده های آنان درجهت پیگیری مطالبات نامبرده درروز سه شنبه ۱۴ مهر ماه به اعتصاب غذای خود پایان داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید