نیما حسنی فعال آذربایجانی آزاد شد + عکس

نیما حسنی فعال آذربایجانی متولد ۱۳۷۲ صبح روز جاری یکشنبه ۲۶ مهرماه از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

نیماحسنی_kampain.info
نیما حسنی فعال آذربایجانی

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در روز شنبه ۴ مهر سال جاری «نیما حسنی» فعال هویت طلب اهل اورمیه پس از مراجعه بهدادگاه این شهر از سوی ماموران دادگاه جهت اجرای حکم ۱ ماه حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان مرکزی اورمیه منتقل شد.
در عصر ۲۰ خردادماه ۱۳۹۳ شماری از شهروندان و فعالان آذربایجانی در اعتراض به بی توجهی مسوولان به خشک شدن دریاچه اورمیه در شهرهای تبریز و اورمیه تجمع اعتراضی برگزار کردند.
نیما حسنی در روز ۱۹خردادماه۱۳۹۳ در پارک «ائللر باغی» شهر اورمیه به همراه ۲۰ نفر دیگر از فعالان مدنی آذربایجانی از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود.
در دی ماه ۱۳۹۳ «نیما حسنی» از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب اورمیه به ریاست قاضی «چابک» به اتهام تبلیغ علیه نظام «به نفع احزاب و گروه های تجزیه طلب ضد نظام» به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
حکم صادره در شعبه ۱۰ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به ۱ ماه حبس با احتساب ایام بازداشت تقلیل یافت.
نیما حسنی بارها به دلیل فعالیت های هویت طلبانه خود از سوی مسوولین بارها بازداشت شده است.
این فعال مدنی در ۲۹دی ۱۳۹۲ به هنگام تماشای بازی والیبال شهرداری اورمیه و شهرداری تبریز در ورزشگاه غدیر شهر اورمیه بازداشت و پس از یک روز آزاد شد.
پیش از این نیز به همراه ۳۶ تن دیگر فعالان آذربایجانی به هنگام عزیمت به دامنه های سهند جهت شرکت در مراسم روز جهانی منع شکنجه بازداشت شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید