احضار انور حسین پناهی به ستاد خبری وزارت اطلاعات در تهران

انور حسین پناهی فعال مدنی کُرد به ستاد خبری وزارت اطلاعات در تهران احضار و در آنجا مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، انور حسین پناهی فعال مدنی کرد که در تبعید و در خارج از استان کردستان بسر میبرد، روز چهارشنبه ۲۹ مهرماه، به ستاد خبری وزارت اطلاعات در تهران احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: « روز چهارشنبه آقای حسین پناهی به ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار و حدود چهار ساعت در آنجا مورد بازجویی قرار گرفته است.»

این منبع همچنین گفت:« در ستاد خبری در مورد فعالیتهای آقای حسین پناهی و اینکه نباید بدونه اجازه آنها تهران را ترک کند، سوال شده است»

انورحسین پناهی از فعالان سیاسی و مدنی کرد است که نخستین بار در روز ۱۵ آبان ۸۶ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و مدت شش ماه را در اداره اطلاعات شهر قروه و در بیخبری مطلق بسر برد.

وی سپس در اواخر بهار ۸۷ از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حسن بابایی و به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملیبه اعدام محکوم شد.

بعد از اعتراض نهادهای مدافع حقوق بشری حکم اعدام آقای حسین پناهی در تاریخ ۲۵ فروردین ۸۸ در شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر کردستان لغو شده است. انور حسین پناهی هم اکنون در تبعید و در خارج از استان کردستان بهسر میبرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید