دیدار مادر امید علی شناس و جانباخته مصطفی کریم بیگی با مادر امین انواری رستمی فعال مدنی + ویدیو

عصر روز گذشته پنجشنبه ۳۰ مهر ماه «سمین عیوض زاده» مادر فعال مدنی در بند «امید علی شناس» به همراه «شهناز اکلمی» مادر « مصطفی کریم بیگی» از جانباختگان اعتراضات مردمی در عاشورای ۱۳۸۸ به دیدار «فرح بخشی» مادر «امین انواری رستمی» دیگر فعال مدنی که پیش تر در ۱۲ مهر ماه سال جاری از سوی ماموران امنیتی در منزل بازداشت شد رفتند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «شهناز اکلمی» مادر جانباخته «مصطفی کریم بیگی» با نزدیک شدن به ششمین سالگرد کشته شدن فرزند خود که در ۶ دی ماه ۱۳۸۸ در اعتراضات مردمی در روز عاشورا در حوالی خیابان نوفل لوشاتو مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت، از شکسته شدن سنگ قبر فرزندش از سوی مامورین امنیتی گفته و با در آغوش کشیدن «فرح بخشی» مادر «امین انواری رستمی» فعال مدنی یاد و خاطره فرزند خود «مصطفی کریم بیگی» را گرامی داشته و با مادر «امین انواری رستمی» جهت بازداشت فرزندش و همچنین بی خبری از وی هم دردی می کند.
همچنین «سمین عیوض زاده» مادر «امید علی شناس» فعال مدنی و زندانی محبوس در بند ۸ زندان اوین که پیش تر در روز ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۳ بازداشت و از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» در یک دادگاه ۱۵ دقیقه ای به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «توهین به رهبری» به ۱۰ سال زندان محکوم شد، با حضور خود در منزل «امین انواری رستمی» هم دردی خود را با خانواده این فعال مدنی نشان داده و خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی، مدنی و عقیدتی شده است.
پیش تر در صبح روز یکشنبه ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۴ نیروهای امنیتی با چهار خودروی متعلق به نهادهای امنیتی به حکم شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین با حضور در منزل «امین انواری رستمی» دانشجوی ترم ۶ مهندسی نرم افزار دانشگاه امیر کبیر (پلی تکنیک) پس از تفتیش منزل و ظبط اموال شخصی نامبرده را بازداشت کردند.
این فعال مدنی طی تماس تلفنی می بایست ظهر روز یکشنبه ۱۲ مهر ماه سال جاری در دادسرای اوین حاضر می شد.
«امین انواری رستمی» پیش تر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «احمدزاده» به اتهام انتسابی حمایت از همجنسگریان”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری”، “حمایت از خواننده شاهین نجفی” ،”توهین به مصباح یزدی و مقامات کشوری” و “حمایت از بهاییت” به دو سال و نیم حبس محکوم شد و حکم صادره پس از پیگیری های وکلا (امیرسالار داودی و خانم هاله موسویان) به ۵ سال حبس تعلیقی تبدیل شد.
«امین انواری رستمی» همچنین در ۹ دی ماه ۱۳۹۳در یک تماس تلفنی از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی واقع در خیابان مطهری“جهت یک کار دفتری” احضار و پس از بازجویی بازداشت و به دادسرای ۱۳ اوین منتقل و با قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی آزاد شد.
مسوولین هیچگونه پاسخی را جهت وضعیت کنونی و محل دقیق نگهداری و همچنین علت بازداشت اخیر این فعال مدنی به خانواده ما اعلام نکرده اند.
همچنین از رسیدگی به پرونده بازداشت اخیر «امین انواری رستمی» و همچنین ملاقات «امیر سالار داودی» وکیل او در زندان از سوی مسوولین ممانعت به عمل آمده است.
مادر این فعال مدنی با جهت ملاقات با فرزند خود به دادسرای ۲ زندان اوین مراجعه کرده و بازپرس مربوطه پس از ممانعت با درخواست او، بیان نموده است “در صورت تعهد مبنی بر توقف شرکت در تجمعات اعتراضی و مصاحبه با رسانه های خبری و قبول سکوت و رسانه ای نکردن هیچگونه اخباری اجازه ملاقات را صادر می کند”.
«فرح بخشی» مادر «امین انواری رستمی» در جواب بازپرس اینگونه بیان کرده است که “با شناخت کامل از روند کار قوه قضاییه در احقاق حق فرزندم امین به هیچ عنوان درخواست شما را قبول نخواهم کرد و در جهت آزادی فرزندم و دیگر زندانیان در بند تا پای جانم خواهم ایستاد و می دانم قلب من مادر در قلب های امین می تبد.”
بازپرس شعبه ۲ دادسرای اوین پس از شنیدن جواب دستور ممانعت از ورود مادر این فعال مدنی جهت پیگیری وضعیت کنونی فرزندش به دادسرا را صادر کرده است

.همچنین آرمین برادر کوچک «امین انواری رستمی» پس از بازداشت امین از سوی ماموران امنیتی بارها در مسیر مدرسه تهدید شده است .
ویدیویی از دیدار مادر جانباخته «مصطفی کریم بیگی» و مادر«امید علی شناس» با مادر «امین انواری رستمی» در پی می آید:
تهیه و تنظیم ویدیو «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید