گرامیداشت مصطفی کریم بیگی از جانباختگان عاشورای ۱۳۸۸ + ویدیو و عکس

صبح روز جاری شنبه ۲ آبان ماه خانواده «مصطفی کریم بیگی» از جانباختگان اعتراضات مردمی در ۶ دی ماه ۱۳۸۸ برابر با روز عاشورا، با حضور در آرامگاه او یاد و خاطر وی را گرامی داشتند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانواده جانباخته « مصطفی کریم بیگی» به همراه تنی چند از فعالان سیاسی و مدنی در آرامگاه وی واقع در شهریار، وحدیه، جوقین، امام زاده مهدی جعفر با خواندن شعر و سرودهای انقلابی یاد و خاطر وی را گرامی داشتند.
«مصطفی کریم بیگی» متولد ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۶۲ در روز اعتراضات مردمی روز عاشورا برابر با ۶ دی ماه ۱۳۸۸ در حوالی خیابان نوفل لوشاتو مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت.
پیش ترخانواده این جانباخته در گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» پس از رویت پیکر مصطفی گفته بود” پیکر او کالبد شکافی شده بود و اثر گلوله در پیشانی‌اش نمایان” .
با وجود سکونت این خانواده درتهران، حهت دفن جانباخته «مصطفی کریم بیگی» در شهر تهران با ممانعت نیروهای امنیتی روبرو و مجبور به دفن پیکر وی در هنگام غروب آقتاب در شهریار کرج شدند.
ماموران امنیتی پیش تر سنگ آرامگاه «مصطفی کریم بیگی» به نشانه تنفر را شکسته بودند و خانواده وی جهت به جا ماندن آثار مدارک این خشونت و ترس حکومت از پیکر «مصطفی» سنگ آرامگاه این مبارز راه آزادی را تعویض نکردند.
خانواده جانباخته «مصطفی کریم بیگی» یکی از شرکت کنندگان در تجمعات اعتراضی روزهای دوشنبه در مقابل دفتر لاستیک دنا واقع در میدان ونک نبش خیابان گاندی جهت آزادی زندانیان سیاسی ومدنی و درخواست محاکمه عاملین ۳۷ سال جنایت روی داده از سوی حکومت اسلامی هستند.
ویدیو و عکس هایی از گرامیداشت «مصطفی کریم بیگی» باحضور خانواده این جانباخته و تنی چند از فعالین سیاسی و مدنی در پی می آید.
تهیه و تنظیم ویدیو “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی”

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل