اعزام ماشاالله حائری به بیمارستان

ماشالله(حمید) حائری زندانی محبوس در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج عصر روز جاری یکشنبه ۳ آبان در پی حمله قلبی به بهداری زندان و به علت وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان هزار تختخوابی تهران موسوم به امام خمینی منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی دارای گرفتگی شدید ۳ رگ در قلبش است و احتیاج به درمان کامل و آنژیوگرافی در مراکز درمانی خارج از زندان دارد.
وی تا کنون سه مرتبه در زندان دچار سکته قلبی شده است.
همچنین وی دچار عدم تعادل بوده و گاها به هنگام راه رفتن کنترل خود را از دست داده و به زمین می خورد.
پیش تر یک منبع کاملا آگاه از وضعیت این زندانی سیاسی در گفتگویی با «کمپین دفاع اززندانیان سیاسی و مدنی» گفته” «ماشالله حائری» مدتی بود که در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر دچار خونریزی شدید از گوش، بینی و دهان می شود و گاها کنترل راه رفتن خود را ندارد، بهداری زندان گفته است علاعم بیماری آلزایمر در وی نمایان است.همچنین بارها درخواست مرخصی درمانی این زندانی مخالفت شده است”
این منبع کاملا آگاه در ادامه گفت”طبق ماده قانون ١٣٨ (هر زندانی بیش از ١ اتهام داشته باشد می تواند درخواست فرجام خواهی دهد) این قانون شامل این زندانی نیز شده است و وی پیش تر درخواست فرجام داده و پرونده به دیوان عالی ارسال و پس از تعیین شعبه و بررسی سه قاضی و موافقت با درخواست فرجام پرونده به شعبه هم ارز ارسال شده است. اما بر خلاف قانون پرونده به شعبه قاضی اصلی و اول «ماشالله حائری» یعنی شعبه ۲۸ به ریاست «قاضی مقیسه» ارسال شده است .”
«ماشالله حائری» همچنین بر اثرافزایش دستگاه هاى پارازیت انداز در زندان رجایى شهر و تشدید امواج، موجب بروز سردرد و سرگیجه و حالت تهوع های شدید نیز شده است.
پیش تر این زندانی سیاسی محبوس در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر روز یکشنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۴، دچار خونریزی از ناحیه گوش و بینی شد و مسوولین زندان نیز جهت رسیدگی و مداوای این زندانی هیچگونه اقدامی انجام نداده‌اند.
«ماشالله حائری» تاکنون چندین بار بصورت اورژانس به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده، ولی بدون انجام درمان قطعی به زندان عودت شده است.
این زندانی سیاسی ۶۴ ساله و از زندانیان دهه ۶۰ در تاریخ ۱۵ آذرماه ۱۳۸۸ بازداشت و به سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از گذشت مدت ۷۴ روز انفرادی سپس او را به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل کردند.
این زندان سیاسی از سوی «قاضی مقیسه»، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به تحمل ۱۵ سال زندان و تبعید به زندان رجایی شهر کرج، محکوم شده است.
وی هم اکنون در شرایط بسیار سخت جسمی در حال گذراندن دوران حبس خود در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید