احضار میلاد درویش به شعبه دو دادسرای مقدس اوین و سپس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب

«میلاد درویش» عضو افتخاری کانون صنفی معلمان ایران روز چهارشنبه ۲۲ مهر ماه طی تماسی تلفنی به شعبه دو دادسرای مقدس اوین احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «میلاد درویش» فعال صنفی، مستند ساز، عضو افتخاری کانون صنفی معلمان ایران و زندانی سیاسی سابق در بند ۱۰، ۲۰۹ و ۸ زندان اوین که پیش تر در روز یکشنبه ۵ مهرماه ۱۳۹۴با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود طی تماس تلفنی با منزل در روز چهارشنبه ۲۲مهر ماه ۱۳۹۴ به مادر این فعال صنفی گفته شد که “«میلاد درویش» می بایست جهت رسیدگی به پاره ای از سوالات در روز یکشنبه ۲۶ مهر ماه سال جاری در شعبه دو دادسرای مقدس اوین و همچنین اجرای احکام این زندان حاضر شود”

milad darvish  میلاد درویش_kampain.infoاین فعال صنفی در روز پنچشنبه ۲۳ مهر ماه ۱۳۹۴ به علت مشکلات قلبی به بیمارستان منتقل شد و پس از انتقال به دو بیمارستان مختلف تحت عمل جراحی قرار گرفت و به علت شرایط بد جسمی نتوانست در شعبه دو دادسرای مقدس اوین و اجرای احکام این زندان حاضر شود.
پس از عدم حضور این فعال صنفی به علت بیماری، وزارت اطلاعات طی تماس تلفنی در روز چهارشنبه ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۴ نامبرده را جهت عدم حضور خود به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی» احضار کرده است.
این عضو افتخاری کانون صنفی معلمان ایران پیش تر در ۱۲ نیمه شب ٣١ مرداد ماه ۱۳۹۴ در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل پدری، پس از بازرسی منزل و ظبط وسایل شخصی و کاری، بازداشت، و پس از بازجویی های پی در پی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از گذشت یک ماه در روز یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ به بند ۸ این زندان منتقل شد.
«میلاد درویش» از سوی شعبه دو دادسرای مقدس تفهیم اتهام شده و.اتهام انتسابی وی «فعالیت تبلیغی علیه نظام واجتماع و تبانی» ذکر شده است.
این فعال صنفی پیش تر فیلمی از خلاصه زندگی دکتر «پرویز شهریاری» استاد ریاضی و زندانی سیاسی دو نظام ساخته و منتشر کرده بود که مورد توجه بسیاری در محافل هنری واجتماعی قرار گرفت.

این مستند ساز با بخش فرهنگی کانون صنفی فرهنگیان همکاری داشته و با «اسماعیل عبدی» دبیرکل «کانون صنفی معلمان ایران» که هم اکنون در زندان اوین محبوس می باشد روابط دوستانه محکمی داشته است.

وی به علت تلاش های بی وقفه خود در«کانون صنفی معلمان» و به دلیل فعالیت برای «کودکان کار» به عضویت افتخاری «کانون صنفی معلمان ایران» نیز در آمده است.
او با «سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران» و «سندیکای کارگران فلزکار مکانیک» نیز در خصوص فعالیتهای سندیکایی همکاری داشته است.
«میلاد درویش» همچنین در ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۳ درتجمع مسالمت آمیز اعتراضی “سکوت” فرهنگیان در مقابل مجلس شورای اسلامی در حالی که هیچ عمل مجرمانه ای انجام نداده بود از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

این فعال اجتماعی پس از بازداشت به پلیس امنیت و سپس به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و در ادامه ی بازداشت، پس از گذشت سه روز به بند دو الف زندان اوین منتقل شد.
این عضو افتخاری «کانون صنفی معلمان» پس از گذشت ده روز بازداشت در۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۳ با کفالت پنجاه میلیون تومانی آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل