پنجمین سالگرد زنده یاد فرحناز درگاهی مادر آرش صادقی زندانی سیاسی سابق فردا ۸ آبان ماه برگزار خواهد شد

پنجمین سالگرد زنده یاد «فرحناز درگاهی» مادر «آرش صادقی» زندانی سیاسی سابق که در پی یورش ماموران امنیتی به منزل در ساعت چهار صبح، جهت بازداشت «آرش صادقی» عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علامه، دچار حمله قلبی شد و پس از چهار روز دربیمارستان فوت کرد فردا جمعه ۸ آبان ماه ۱۳۹۴ ساعت ۱۱ صبح در آرامگاه این عزیز واقع در بهشت زهرا قطعه ۳۱۱ _ ردیف ۱۱۹ _ شماره ۲۳ برگزار خواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «آرش صادقی» دانشجوی اخراجی کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه علامه و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی آن دانشگاه پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ بازداشت و پس گذشت حدود یک سال و نیم جهت مرخصی به منزل باز می گردد، اما پس از گذشت چند روز بدون ارائه هیچگونه احضار نامه ای برای بازداشت و یا تماس تلفنی از سوی ضابطین قضایی، مامورین امنیتی حهت بازداشت مجدد آرش در ساعت چهار صبح به منزل مسکونی آنها یورش برده، که همین مسئله منجر به حمله قلبی و فوت مادر آرش پس از گذشت چهار روز در بیمارستان می شود.

Arash-Sadegh-Golrokh-iraee_kampain.info_-696x464«آرش صادقی» پس از آزادی مجددا در ۱۵شهریورماه ۱۳۹۳، از سوی «قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه» بازداشت شد، او از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» به تحمل ۱۵سال حبس محکوم شد، این حکم با اعمال ۴ سال حبس تعلیقی پیشین «آرش صادقی» مربوط به باقیمانده حکم سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ که از سوی قاضی «پیرعباس» صادر شده بود، از سوی قاضی «ابوالقاسم صلواتی» به ۱۹ سال حبس افزایش یافت.
همچنین «گلرخ ایرایی» همسر «آرش صادقی» نیز که به دلیل جراحی و وخامت حال جسمی، ناتوان از حضور در دادگاه، جهت دفاع آخر بود، به صورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» مورد محاکمه قرار گرفت و به تحمل ۶ سال حبس محکوم شد.

FAALAN-MADANI-KAMPAIN.INFO_1-696x464پیش‌تر «آرش صادقی» به مدت ۷ ماه در انفرادی دو الف سپاه در بازداشت موقت بوده است. حکم او در حالی ابلاغ شده که در همه مراحل محاکمه، مجاز به داشتن وکیل نبوده و قاضی « ابولقاسم صلواتی» به «پیمان عطار» و «امیر رئیسیان» وکلای او اجازه مطالعه پرونده را نداده است.
همزمان از دیگر اعضای این پرونده «نوید کامران» و «بهنام موسیوند» نیز هر کدام به تحمل ۱۸ماه حبس محکوم شدند.
اتهامات و مجازات تعیین شده در حکم صادره این چهار فعال مدنی در پی می‌آید.
آرش صادقی
اجتماع و تبانی علیه نظام ۷ سال و نیم حبس
توهین به بنیان گذار جمهوری اسلامی، ۳ سال حبس
تشکیل گروه، ۳ سال حبس
تبلیغ علیه نظام، ۱۸ ماه حبس
حبس تعلیقی پیشین، ۴ سال و نیم حبس
گلرخ ایرایی
توهین به مقدسات، ۵ سال حبس
تبلیغ علیه نظام، ۱ سال حبس
بهنام موسیوند و نوید کامران
تبلیغ علیه نظام، هر کدام ۱۸ ماه حبس

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید