وضعیت نامناسب مرتضی خسروی راد در زندان اوین

«مرتضی خسروی راد» زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، که از سوی دادگاه انقلاب به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شده است، در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «مرتضی خسروی راد» لیسانس مخابرات و کارمند اسبق شرکت «هواوی» است که در سال ۱۳۹۱، از سوی نیروهای امنیتی در زمان ورود به ایران دستگیر و پس از تحمل ۵ ماه بازداشت در سلول‌های انفرادی، به ۱۰ سال حبس محکوم شد. او به دنبال بیماری همسرش، او را از دست داده و با مشکلات عدیده‌ای برای سرپرستی و نگهداری فرزندش روبرو شده است.

نزدیکان «مرتضی خسروی راد» از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری درخواست رسیدگی به وضعیت این زندانی سیاسی را کرده‌اند.

گفته شده “حکم صادره برای مرتضی خسروی راد در حالی صادر شده که وی بارها برای تشخیص و روند معالجه همسرش به آمریکا سفر کرده است. او در سال ۱۳۸۸، پس از اینکه متوجه شد تلفن‌های همراه شهروندان ایرانی توسط حکومت شنود می‌شود، این موضوع را همراه با دلیل و سند به مقامات حقوق بشری در آمریکا ارایه کرد.”

«محمد نوری زاد» پیش‌تر در یادداشتی با عنوان « شورش در سالن ملاقات زندان اوین» (روز هفتادم) مشاهدات خود را درباره ملاقات با «آیدا» همسر «مرتضی خسروی راد» نوشته و در تاریخ ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳ منتشر کرده است: «با دکتر ملکی به داخل سالن ملاقات رفتیم. هرازچندی از بلندگوی داخل سالن اسم زندانیان را می‌گفتند و خانواده‌ها با شتاب به گوشه‌ی سالن می‌دویدند. بانویی جوان که فرم صورتش احتمالا از یک بیماری بهم ریخته بود خود را به من رساند. اسمش؟ آیدا. همسرش مرتضی خسروی راد مهندس مخابرات است و سالهاست در اینجا زندانی است. از بیماری‌اش می‌گوید. این که: اسم این بیماری اسکلو درمی است. یک بیماری صعب‌العلاج و اصلاً لاعلاج. بعد از زایمان به این بیماری مبتلا شده‌ام. از تبریز می‌آیم. بلافاصله باید برگردم تبریز. اینجا کجا بروم؟ بانوی جوان از این که بیماری توازن صورتش را بهم ریخته رنج می‌بُرد اما علاقه به شوهر و بلاتکلیفیِ مردش او را به سالن ملاقات کشانده بود تا مگر خبری بگیرد و خبری باز بگوید. بانوی جوان به من گفت: این بیماری به تنهایی برای من و شوهرم هزار زندان است. آیا کسی نیست یک نگاهی به صورت من بیندازد و به این فکر کند که این زن را با این بیماری و مخارج هنگفتش نباید مردی بر سر باشد و سرپرستی‌اش کند؟»

«مرتضی خسروی راد» هم‌اکنون در بند ۷، سالن ۱۲ زندان اوین محبوس است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید